هواساز هایژنیک اتاق تمیز

هواساز هایژنیک

هواساز

هواسازها در دو نوع هواساز هایژنیک و غیر هایژنیک ساخته می شود. با توجه به نیاز مشتری نوع هواساز مشخص می شود. از نظر شکل جریان هوا در هر دو مدل، فول فرش هوای برگشت و در ظرفیت های گوناگون ساخته می شود. هواسازها در اتاق تمیز کاربرد دارند مثل هواساز هایژنیک اتاق تمیز و  غیر هایژنیک هست که در ساختار بسته و با نشت پایین متشکل از تجهیزات مکانیکی و الکترونیکی هستند.

برای دور ماندن از آلودگی در اتاق تمیز نیاز به وجود هواساز است. هواساز اتاق تمیز تهویه هوای اتاق تمیز را بر عهده دارد. به طور کلی هواسازها وظیفه فیلتراسیون و گردش هوا و فشار مثبت و تامین گرمایش و سرمایش و رطوبت را بر عهده دارند.

تصویری از هواساز هايژنيك

هواساز هايژنيك

هواساز اتاق تمیز

اتاق تمیر محیطی است که باید از ذرات معلق و آلودگی ها به دور باشد. هواساز اتاق تمیز در یک ساختاری کاملا بسته به نام اتاق تمیز با نشت پایین کار می کنند. یه طور کلی هواسازهای اتاق تمیز از تجهیزات اتاق تمیز هستند. قرار گرفتن این دستگاه ها در عملکردشان تاثیر دارد و عملکردهای متفاوتی را ایجاد می کند. از وظیفه هواساز های اتاق تمیز می توان به موارد زیر اشاره داشت.

  • فیلتراسیون
  • گردش هوا
  • تامین فشار مثبت مورد نیاز
  • تامین گرمایش و سرمایش و رطوبت

هواساز هایژنیک اتاق تمیز چیست؟

اصلی ترین و مهم ترین سیستم برای تصفیه هوا است که در اتاق تمیز کاربرد دارد. هواساز هایژنیک اتاق تمیز  شبیه هواساز های معمولی است ولی این تفاوت را با هواساز های معمولی دارد که عمل فیلتراسیون و پاکسازی را تا 99.99 در اتاق تمیز انجام می دهد.

میزان تمیزی که هواساز هایژنیک اتاق تمیز ایجاد می کند، بسیار بیشتر از هواساز های معمولی است. در واقع خلوص تمیزی در اتاق تمیز بسیار بالاتر از هواساز های معمولی در اتاق تمیز است.

ویژگی های هواساز هایژنیک اتاق تمیز

هواسازهای هایژنیک اتاق تمیز دارای خصوصیات گوناگونی در اتاق تمیز است که در ادامه مطلب به آن ها اشاره می کنیم. از موارد مهم در ساختار یک هواساز هایژنیک می توان موارد زیر را نام برد.

بدنه هواساز اتاق تمیز

هواساز اتاق تمیز

ویژگی های هواساز هایژنیک

  • ساختار و محفظه ای مطابق با استاندارد های مصوب
  • سطوح داخلی صاف
  • طرفداران با راندمان بالا
  • شاسی ضد لرزش
  • کویل های با راندمان بالا
  • نظارت بر جریان هوا
  • بدنه خارجی از پوشش رنگ استاندارد
  • فیلترینگ مرحله ای
  • مواد آب بندی ضد باکتریایی
  • عناصر دینامیکی کم صدا
  • رطوبت زدایی
  • دارای استانداردهای لازم
  • کویل های گرمایشی با روکش الکترونیکی

مشخصات فنی هواساز هایژنیک

هواسازهای هایژنیک اتاق تمیز دارای استاندارد VDI 6022-1,VDI 6022-3 -ISO 14644 –EN1886 –GMP است. بدنه دستگاه به صورت دو جداره و به ضخامت 60 میلی متر است. دارای عایق استاندارد از نوع Mineral Wool است. بدنه خارجی آن از جنس ورق گالوانیزه است که ضخانتی برابر 1.5 میلی متر است و پوشش رنگ ضد خوردگی الکترواستاتیک دارد. بدنه داخلی آن نیز از جنس فولاد ضد زنگ  (Stainless Steel 314)با ضخامت 0.7 میلی متر است.

کاربرد هواسازهای هایژنیک اتاق تمیز

هواسازهای هایژنیک اتاق تمیز در تولید حجم بالای تهویه در اتاق تمیز، فضاها و سالن های بزرگ و افزایش طول عمر در این اتاق ها مورد استفاده قرار می گیرد. کاربرد هواساز هایژنیک اتاق تمیز وسیع است و خطوط بزرگ تولید داروسازی و بیمارستان ها و صنایع غذایی و تجهیزات بسته بندی و در صنایع آرایشی بهداشتی گسترده است. این هواساز ها در اتاق عمل بیمارستان ها و خطوط بزرگ صنایع الکترونیک و میکرو الکترونیک نیز کاربرد دارند.

قیمت هواساز هایژنیک اتاق تمیز

قیمت هواسازهای هایژنیک با هواساز صنعتی و معمولی فرق می کند. سفارش دستگاه به مکانی که از این دستگاه استفاده می کنید وابسته است. قیمت هواساز هایژنیک نسبت به نوع و کاربرد آن نیز متفاوت است. نوع فیلترها نیز در تعیین قیمت نیز بسیار دارای اهمیت است. فروش در این سایت با قیمت مناسب انجام می شود که می توانید برای اطلاعات از انتخاب نوع هواساز و قیمت آن با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

اجزاء هواساز اتاق تمیز

اجزاء هواساز

تفاوت هواساز هایژنیک و معمولی

هواسازهای هایژنیک نسبت به معمولی ها دارای افت فشار داخلی بیشتر هستند و این به این دلیل است که در نوع هایژنیک از فیلترهای مختلفی استفاده می شود. از تفاوت هواساز هایژنیک و معمولی می توان به موارد زیر اشاره داشت.

  1. اجزای بهداشتی و سطح صاف برای جلوگیری از رطوبت و میکروارگانیسم ها در مدل هایژنیک
  2. ساختار محفظه با توجه به استانداردها در سیستم هواساز هایژنیک
  3. تامین هوای تمیز با حجم مورد نیاز برای مکان
  4. کارایی موثر در تهویه هوا در سیستم هواساز هایژنیک اتاق تمیز
  5. سیستم هایژنیک به طور ویژه برای تامین هوای پاک محیط های حساس به کار می رود. مثل بیمارستان ها و داروسازی ها و صنایع غذایی

سخن آخر

در این مقاله متوجه اهمیت سیستم هواساز اتاق تمیز و انواع آن شدیم. این مورد را متذکر شدیم که انتخاب نوع ان با توجه به مکانی که قصد استفاده از هواساز را داریم تعیین می شود. هواساز هایژنیک اتاق تمیز در تولید حجم بالای تهویه در اتاق تمیز، فضاها و سالن های بزرگ و افزایش طول عمر در این اتاق ها مورد استفاده قرار می گیرد.

سوالات متداول هواساز هایژنیک اتاق تمیز

1قیمت هواساز هایژنیک چقدر است؟
قیمت هواسازهای هایژنیک با هواساز صنعتی و معمولی فرق می کند. سفارش دستگاه به مکانی که از این دستگاه استفاده می کنید وابسته است. برای اطلاعات کافی با مشاوران و کارشناسان این مجموعه در تماس باشید.
2سیستم هواساز هایژنیک بهتر است یا معمولی؟
انتخاب نوع سیستم هواساز بستگی به اتاقی دارد که در آن قرار می گیرد. تفاوت عمده در این دو نوع دستگاه در میزان تمیزی است که ایجاد می کنند که سیستم هایژنیک عمل فیلتراسیون و پاکسازی را تا 99.99 در اتاق تمیز انجام می دهد.
3مزایای استفاده از هواساز در بیمارستان چیست؟
استفاده از هواساز در بیمارستان ها با ایجاد هوای تازه و تهویه مناسب و متناسب مزایایی چون ایجاد هوای بهینه و حذف حداکثری باکتری ها را دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلین روم