کانال کشی و فیلترباکس اتاق تمیز

کانال کشی و فیلترباکس

زمانی که ما در یک محیط ایزوله حالا چه صنایع غذایی، انرژی هسته ای و یا حتی بیمارستان اتاق عمل مجبور میشویم که یک سری مشکلات را از بین ببریم.کانال هایی که برای این نوع کارها استفاده میشود باید کاملا ایزوله باشد. در این مطلب درباره کانال کشی و فیلترباکس اتاق تمیز می خوانیم.

تصویری از کانال کشی در اتاق تمیز

کانال کشی در اتاق تمیز

کانال کشی اتاق تمیز

در اتاق تمیز زمانی کانال هواساز نصب میشود که باید مانع این شود که گرد و غبار وارد آنجا شود و باعث جلوگیری از ورود گرد و غبار ها بشود. برای اینکه بتوان از کانال خود به خوبی استفاده کنیم باید از یک سری لوله به اسم لوله های خرطومی استفاده بشود تا مشکلی در تهویه هوا و ورود و خروج آن نداشته باشد

کانال های مخصوص اتاق تمیز ازچه چیزی ساخته شده است؟

این کانال ها از ورقه های گلوانیزه ساخته میشود که علاوه بر کیفیت بالای آن و یا مانع ورود گرد و غبار هستند در دو نوع گرد و یا چهار گوش وجود دارد.بعضی اوقات این امکان وجود دارد که در اتاق های تمیز گاهی فشار منفی بسیار زیاد ایجاد شود به دلیل اینکه مانع گرد و غبار شوند.

در اتاق های تمیز به دلیل اینکه از یک سیستم تهویه مناسب و کاملا حرفه ای استفاده میشود باید برای کانال کشی اتاق تمیز نیز افرادی مجرب و کار بلد را برای این کار به خدمت بگیرد.

تفاوت کانال گرد و چهار گوش

در این عصر که ما زندگی میکنیم کانال های گرد بیشتر در ساختمان ها استفاده شده به دلیل اینکه امکان دارد یک دفعه به صورت تصادفی فشار دما محیط را بالا ببرد.یکی از ویژگی های کانال گرد آلودگی صوتی کمتری دارد نسبت به کانال چهار گوش.اما در کانال چهار گوش که فقط برای مکان های تنگ می باشد که ارتفاع زیادی هم ندارید این نو کانال چهار گوش مناسب کار شما می باشد.نقطه مقابل کانال چهار گوش در برابر کانال گرد آلودگی صوتی و حتی هزینه نصب اولیه گرانی که دارد کانال گرد را متمایز تر می سازد.

به راحتی در کانال کشی خود تغییر دهید

برای اینکه زمانی بخاهیم در کانال های خود یکسری تغیرات از جمله تقسیم هوا تقسیم بادی که میوزد را انجام دهیم میتوانیم با راحتی با این کانال این جمله تسیم بندی ها را به روش خیلی آسان و اتصال قطعات به یک دیگر انجام دهیم.

فیلتر باکس چیست و چگونه عمل می کند؟

فیلتر باکس یکی از بهترین ابزار های نصب فیلتر می باشد که کار آن مانع ورود گرد و غبار می باشد فیلتر باکس همان عمل فیلتر در ماشین را انجام می دهد به طوری که گرد و غبار به دنبال نفوذ می باشد اما در اخر فیلتر آنها را به خود گرفته و مانع ورود آنها به محیط میشود.یکی از ویژگی هایی که این فیلتر را نسبت به فیلتر های دیگ متمایز میسازد کاهش صدا در کانال بوده است و یا حتی تمیز کننده هوا نیز می باشد.

در مورد دیگر فیلتر باکس باید به نحو صحیحی نصب شود چرا که اگر به صورت درست و صحیح نصب نشود امکان دارد باد و یا هوای تحویه شده از درز ایجاد شده توسط درست نصب نشدن فیلتر بیرون خواهد زد.

از فیلتر باکس در جاهای مهم استفاده کنید؟

معمولا از فیلتر باکس های مخصوص در مکان های مهم مانند صنایع غذایی، بیمارستان ها، مراکز درمانی، صنایع شیمیایی مانند انرژی هسته ای و صنایع بیوتکنولوژی استفاده میشود تا چیزی مانع کار آنها نشود.

آیا امکان خراب شدن کانال کشی و فیلتر باکس وجود دارد؟

بله وجود دارد اگر به صورت درست کانال کشی نشود و به صورتی که گفته شده فیلتر ها پس از از کار افتادن تعویض نشود امکان از کار افتادن دستگاه وجود دارد.

اجزایی که فیلتر باکس را تولید میکنند شامل:

از اجزایی مناسبی برای فیلتر باکس در تولید آن تهیه میشود که در ادامه خواهیم گفت.

1-پلنیوم باکس

برای آنکه هوا دهی در کانال ها به صورت ثابت و یکنواخت باشد با طول بلند  از پلنیوم باکس استفاده میشود تا هوای تولید شده از درزها خارج نشود.

2-اولپا

از اولپا برای جذب ذرات به خود استفاده میشود. در تابستان و یا زمستان ذراتی خطر ناکی که امکان دارد به بدن کار کنان وارد شود جلوگیری میشود  قادر به جذب ذرات تا 12 میکرون را دارد.

3-داکت های ورودی و خروجی

از این وسیله برای ورود و خروج هوا استفاده میشود تا هوا را به طرز کاملا صحیح ورود و یا خروج دهد

بهترین ورودی و خروجی از نوع خودش یعنی به روش خورشیدی

وظیفه این نوع داکت برای بهتر تهویه کردن هوا و یا ورود و خروج هوا استفاده میشود که یکی از بهترین مدل ها در بین 3 مدل داکت می باشند.

تصویری از داکت های ورودی و خروجی در پلنیوم باکس

داکت های ورودی و خروجی در پلنیوم باکس

4-دریچه تنظیم کننده هوا
جمع بندی

در مقاله کانال کشی و فیلترباکس اتاق تمیز به این نتیجه رسیدیم که برای این که یک هوای مناسب داشته باشیم باید کانال کشی و فیلتر باکس مناسب با اتاق خود حالا چه کار و یا چه خانه داشته باشیم تا هوای آلوده وارد نشود و به بدن ما اسیب نزند.یکی دیگر از علت های کانال کشی  گذاشتن فشار زیاد به دلیل اینکه ذرات و یا حتی حشرات نتوانند از کانال های مورد نظر ما وارد شوند و فضای محیط را دچار اختلال کنند.

سوالات متداول کانال کشی و فیلترباکس اتاق تمیز

1چگونه تجهیزات کانال کشی و فیلتر باکس را تهیه کنیم؟
معمولا در ابزار آلاتی ها که لوازم مربوط به کولر و …. را میفروشند این نوع تجهیزات نیز به فروش گذاشته میشود
2آیا امکان دارد خودمان کار کانال کشی را انجام دهیم؟
تا حدی میتوان گفت بله اگر تجربه در کانال کشی داشته باشید، اما اگر تجربه کافی ندارید سر خود کانال کشی کردن باعث این میشود که یک سری مشکلات و درز ها به وجود بی آید که هوای مناسب به صورت کامل وارد خانه نشود.
3چه کسانی میتوانند کار کانال کشی و فیلتر باکس را انجام دهند؟
افرادی که بسیار ماهر و مجرب می باشند که اگر در اینترنت یک گشت و گذاری داشته باشید هستند افرادی که کار کانال کشی را به نحوه صحیح و بدون مشکل برای شما انجام دهند.

6 Comments

  1. ahmad bromand گفت:

    سلام
    چطور از خراب شدن کانال کشی و فیلتر باکس مطمئن شویم؟

  2. سمیرا گفت:

    آیا کانال کشی در اتاق تمیز نیاز به کارشناس دارد؟

    • افرادی که بسیار ماهر و مجرب می باشند که اگر در اینترنت یک گشت و گذاری داشته باشید هستند افرادی که کار کانال کشی را به نحوه صحیح و بدون مشکل برای شما انجام دهند.

  3. سعید گفت:

    کار پلنیوم باکس چیست؟

    • فیلتر باکس یکی از بهترین ابزار های نصب فیلتر است که کار آن مانع ورود گرد و غبار بوده فیلتر باکس همان عمل فیلتر در ماشین را انجام می دهد به طوری که گرد و غبار به دنبال نفوذ است اما در اخر فیلتر آنها را به خود گرفته و مانع ورود آنها به محیط میشود.یکی از ویژگی هایی که این فیلتر را نسبت به فیلتر های دیگ متمایز می کند کاهش صدا در کانال بوده است و یا حتی تمیز کننده هوا است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلین روم