درب دولنگه اتاق تمیز

درب دولنگه در کلین روم

درب دولنگه اتاق تمیز نقشی اساسی در حفظ محیط اتاق تمیز دارد. این درب ها را می بایست از فروشندگان مطمئن و قابل اعتماد بازار تهیه کرد. درب ها دارای لبه های عمودی به صورت مکانیکی بهم پیوسته و مستحکم هستند. همچنین درب دولنگه اتاق تمیز دارای قاب های درب دار با روکش پودری بوده که دارای شرایط لازم برای شیشه دو جداره و سخت افزار مانند صفحه فشار و بسته شدن درب است.

درب دولنگه اتاق تمیز

از درب دولنگه اتاق تمیز در صنعت داروسازی، بیمارستان ها، کلینیک ها، اتاق های تمیز جراحی، کارگاه های تهیه غذا استفاده می شود. برای کاربردهای بهداشتی نیز دارای پوشش ضد باکتری در برابر انواع مختلف باکتری ها مانند استافیلوکوک، سالمونلا، اشریشیاکلی، لیستریا و غیره هستند. به این صورت که یک عمل ضد باکتری در شرایط محیطی جهت مقابله با باکتری ها ، قارچ ها و جلبک ها فعال می گردد. این پوشش ضد میکروبی دارای اثر دوگانه است:

  •  از رشد میکروب ها جلوگیری می کند.
  •  با میکروب های ایجاد شده مبارزه می کند.
تصویری از درب دولنگه در كلين روم

درب دولنگه در كلين روم

جنس درب دو لنگه اتاق تمیز

درب دولنگه اتاق تمیز از ورق های فولادی با پوشش پلی استر و خاصیت ضد باکتری ساخته می شود که محافظت و بهداشت طولانی مدت را ارائه می دهد. همچنین دارای واشر لاستیکی مخصوص برای شرکت های تولید دارو، جراحی و بیمارستان ها هستند که باید شکاف بین درب و کف بسته باشد تا از عبور هوا، دود، گرد و غبار و صدا جلوگیری کند.( این لاستیک مقاوم در برابر دمای بین 35- تا 90+ درجه است.) این مکانیسم با یک سوئیچ کار می کند که حرکت پروفیل را با لاستیک تنظیم می کند تا هر زمان که درب باز و بسته می شود با کف سازگار باشد.

ویژگی های این نوع درب ها ساخت و ساز ناهموار، نصب آسان، مقاوم در برابر ضربه شدید، امنیت، کنترل دسترسی و گزینه های اتوماتیک است. این نوع درب ها برخلاف درب های تک در دارای دو در با امکانات حرکتی چرخشی یا کشویی هستند.

لوازم جانبی سخت افزاری مورد نیاز درب دولنگه اتاق تمیز

  • دستگیره کشش فولاد ضد زنگ
  • قفل درب دارای دستگیره یا قفل مغناطیسی
  • سخت افزار نصب شده روی سطح
  • اپراتورهای درب برقی نصب شده روی سطح
  • پیچ و مهره داخلی دو درب
  • چفت
  • لولا
  • مهر و موم پایین اتوماتیک
  • واشر لاستیکی سیلیکون برای قاب درب
  • سیستم های قفل درب
  • و غیره
تصویر قفل درب دو لنگه

قفل درب دو لنگه

9 نکته اساسی در مورد درب دولنگه اتاق تمیز

1. سطح کاملاً صاف

دری را انتخاب کنید که از هر دو طرف دارای سطح کاملاً صاف باشد. اگر هیچ لبه ای برای نشستن گرد و غبار وجود نداشته باشد، تمیز کردن و حفظ بهداشت آن بسیار آسان می شود. بهترین گزینه دری است که پنجره های آن به راحتی تعبیه شده باشد و کاملاً با دیوارهای تمیز اتاق مطابقت داشته باشد.

2. یکپارچه سازی آسان

از وابستگی سیستم درب دولنگه اتاق تمیز آگاه باشید. بسیاری از تولیدکنندگان درب هایی را به بازار عرضه می کنند که فقط در سیستم های آن ها کاربرد دارد. این امر باعث می شود تغییر پارامترهای داخل تاسیسات بدون به خطر افتادن یکپارچگی درب اتاق تمیز به مشکل برخورد. درب های مستقل از سیستم، بدون در نظر گرفتن تولید کننده می توانند در هر اتاق تمیزی نصب شوند. به عنوان مثال می توان حاشیه هایی را طراحی کرد که متناسب با هر سازه دیواری است.

3. پانل های ضخیم درب

دربی را انتخاب کنید که در برابر خم شدن و ضربه مقاوم باشد. ما ضخامت 60 میلی متر را توصیه می کنیم که در اکثر شرایط صنعتی قدرت و قابلیت اطمینان را فراهم می کند. همچنین استفاده از درب دولنگه اتاق تمیز از جنس آلومینیوم را به علت بادوام بودن آن به شما پیشنهاد می کنیم.

4. مقاوم در برابر محصولات تمیز کننده

اتاق های تمیز هر روز با انواع مواد شیمیایی قوی در معرض تمیز کردن شدید قرار می گیرند تا سطح بالایی از بهداشت را تضمین کنند. درب های اتاق تمیز، مانند سایر سطوح اتاق تمیز باید در برابر استفاده منظم از هرگونه مواد شوینده و تمیز کننده مقاوم باشند و از هرگونه واکنش بین درب و مواد شیمیایی جلوگیری شود. ارائه دهندگان این درب ها می بایست چندین آزمایش را برای اطمینان از مقاومت در برابر درب های تجاری خود در برابر هر نوع محصول تمیز کننده ای که در صنعت استفاده می شود انجام دهند.

5. شیشه های ایمنی

در یک اتاق تمیز ایمنی حرف اول را می زند. بنابراین هر قسمت از محصول باید طوری طراحی شود که بالاترین شرایط ایمنی را داشته باشد. درب دولنگه اتاق تمیز و درب اتاق تمیز می بایست مجهز به ضد شکستگی و دارای شیشه های ایمنی باشد. به این معنی که اگر پنجره شکسته شود، باید در جای خود باقی بماند و خطر پراکندگی وجود نداشته باشد.

تصویر شيشه هاي درب دولنگه اتاق تميز

شيشه هاي درب دولنگه اتاق تميز

6. سطوح آنتی استاتیک

سطوح آنتی استاتیک تضمین می کنند که درب ها باعث جذب آلودگی های ریز نمی شوند. برای حفظ بهداشت هر چه بیشتر اتاق تمیز  تمام سطوح از جمله درب آن باید ضد استاتیک باشند.

7. سخت افزار برتر

فقط سطح درب نیست که نیاز به توجه ویژه دارد. جزئیات کوچکتر مانند قفل، کشنده درب و لولا نیز باید از بهترین کیفیت برخوردار باشند تا از دوام و نگهداری آسان آن اطمینان حاصل شود.

8. گزینه های قفل کردن

اگر خطر قطع برق وجود داشته باشد؛ قفل مکانیکی به همان اندازه سیستم های الکترونیکی کار می کند. در صورت وجود سلسله مراتب در سطح دسترسی، در نظر گرفتن سیستم کارت ممکن است بهترین عملکرد را داشته باشد. از این طریق می توانید اختیارات مختلفی را به کارمندان خود بدهید. درهای اتوماتیک با لمس یک دکمه باز می شوند و به طور خودکار بسته می شوند که کار را بسیار راحت می کند. سیستم های قفل الکترونیکی با کنترل و انسداد، بالاترین امنیت را تضمین می کنند.

9. شرایط تضمین و خدمات پس از فروش

به محض اینکه مشخصات درب دولنگه اتاق تمیز را برآورد کرده و تصمیم خرید گرفتید؛ وقت آن است که یک تامین کننده را انتخاب کنید. مهم نیست یک شرکت کوچک و یا بزرگ باشد کافیست نگاهی به خدمات ارائه شده آن ها بیندازید. اطمینان حاصل کنید که در صورت بروز مشکلی در آینده، کلیه لوازم جانبی و قطعات لازم قابل سفارش و تحویل هستند. این امر باعث می شود تا مجبور نشوید درب را با هزینه قابل توجه بالاتری تعویض کنید.

جمع بندی

درب های اتاق تمیز قسمت مهمی از اتاق های تمیز هستند زیرا وظیفه آب بندی محیط کنترل شده را بر عهده دارند. اگر آن ها به درستی کار نکنند، اتاق تمیز بیشتر در معرض خطر آلودگی خواهد بود. درب های اتاق تمیز به صورت تکی، دو لنگه و کشویی در دسترس هستند. توجه به ویژگی ها و امکانات آن و همچنین انتخاب صحیح  در نوع درب دولنگه کلین روم با توجه به کاربرد و نیاز شما بسیار مهم است.

4 Comments

  1. شاهرخ گفت:

    سيستم قفل الكترونيكي در درب هاي كلين روم به چه صورت عمل ميكند؟

    • mz hashemi گفت:

      سلام.
      این سیستم ها خودکار هستند. و زمانی که از کلین روم استفاده نمی شود برای جلوگیری از آلودگی به صورت اتوماتیک درب ها را قفل می کنند.

  2. مونا سعادتی گفت:

    علت رعایت و کنترل بهداشت در درب های دو لنگه چیست؟

    • درب های اتاق تمیز نقش مهمی در اتاق های تمیز ایفا می کنند. آن ها وظیفه آب بندی محیط را بر عهده دارند. اگر درست کار نکنند، اتاق در معرض آلودگی قرار می گبرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلین روم