قفل و دستگیره درب اتاق تمیز

قفل و دستگیره اتاق تمیز

تجهیزات اتاق تمیز از اولین اقداماتی است که برای ایجاد محیطی عاری از میکروب ها انجام می گیرد. کیفیت و رعایت استانداردهای کلین روم در تجهیزات اتاق تمیز بسیار اهمیت دارد. دری اتاق تمیز از تجهیزات اتاق تمیز است که این موارد شامل حالش می شود. قفل و دستگیره درب اتاق تمیز از اجزاء درب اتاق تمیز است که در این مقاله درباره آن می پردازیم.

تصویری از درب اتاق تمیز

درب اتاق تمیز

قفل و دستگیره درب اتاق تمیز

در واقع درب های اتاق تمیز از قسمت های اساسی در اتاق تمیز می باشد زیرا وظیفه آب بندی محیط کنترل شده را دارند. اگر به درستی کار نکنند، کلین روم در معرض خطر بیشتری از آلودگی قرار می گیرد.  قفل و دستگیره درب اتاق تمیز برای انواع درب ها مورد استفاده قرار می گیرد.

جنس این قفل ها از استیل با مغز برنجی است و قفل اتاق تمیز دارای قفل برقی می باشد. بهترین حالت و صورت ممکن برای طراحی قفل ها و دستگیره ها در نظر گرفته شده است. به طور کلی باید لولا ها و دستگیره ها از جنس تمام استیل استفاده شوند و درزهای آن با لایه های پلاستیکی پوشانده شود.

در آژند کلین روم با برقراری استراتژی مدرن و به روز بهترین قفل و دستگیره درب اتاق تمیز تولید و عرضه می شود تا در صنایع دارویی و غذایی و دیگر صنایع در اتاق تمیز مورد استفاده قرار بگیرد.

درب اتاق تمیز

از ویژگی های درب اتاق تمیز این است که دارای چهارچوب و فریم از جنس آلومینیوم و آنادایز سخت است. بدنه اصلی درب ها با روکش abs گلاسه ضد خش و یا از ساندویچ پنل با ضخامت 50 میلی متر است.

می توان گفت که قفل و دستگیره درب اتاق تمیز باید دارای سطح صاف و صیقلی باشند. برجستگی هم وجود نداشته باشد تا تمیزکاری آن ها راحت و طبق اصول اتاق تمیز صورت بگیرد.

تصویری از یراق آلات اتاق تمیز

یراق آلات اتاق تمیز

درب ها از 3 قسمت تشکیل شده اند.

  1. قاب و فریم دور درب
  2. بدنه درب از جنس ساندویچ پنل مسطح
  3. یراق آلات

قفل و دستگیره درب اتاق تمیز

یراق آلات اتاق تمیز شامل سه مورد زیر می شود:

  • لولا
  • دستگیره
  • قفل کتابی و سیلندر قفل

قفل درب اتاق تمیز

از مهم ترین ویژگی ها درباره قفل درب های اتاق تمیز است که در ادامه ویژگی های آن ها را بیان می کنیم.

اگر خطر قطع شدن در برق وجود داشته باشد، یک قفل مکانیکی کار را به همان اندازه و سیستم های الکترونیکی انجام می دهد. در صورت وجود سلسله مراتب در سطح دسترسی، در نظر گرفتن یک سیستم کارت ممکن است به بهترین نحو کار کند. از این طریق می توانید مقامات مختلفی را به کارمندان خود بدهید.

درهای اتوماتیک با لمس یک دکمه باز می شوند و به طور خودکار بسته می شوند، که بسیار مناسب است. سیستم های قفل الکترونیکی بالاترین امنیت را با کنترل و انسداد قفل تضمین می کنند.

تصویری از قفل الکترونیکی اتاق تمیز

قفل الکترونیکی اتاق تمیز

قفل و لولای درب اتاق تمیز همانند خود درب اتاق تمیز باید از کیفیت خوبی برخوردار باشد. سخت افزار پریمیوم هم در درب کلین روم و هم در قفل و لولا باید وجود داشته باشد و از کیفیت برتر برخوردار باشد.

سخن آخر

تجهیزات اتاق تمیز از اهمیت زیادی در کاهش آلودگی در اتاق تمیز دارند. درب اتاق تمیز به همراه قسمت های مختلف آن از اهمیت ویژه ای برخوردار است که جنس و نوع آن باید طبق استانداردهای کلین روم انتخاب شود.

سوالات متداول قفل و دستگیره درب اتاق تمیز

1از ویژگی های مهم قفل درب اتاق تمیز چیست؟
اگر خطر قطع شدن در برق وجود داشته باشد، یک قفل مکانیکی کار را به همان اندازه و سیستم های الکترونیکی انجام می دهد. در صورت وجود سلسله مراتب در سطح دسترسی، در نظر گرفتن یک سیستم کارت ممکن است به بهترین نحو کار کند. از این طریق می توانید مقامات مختلفی را به کارمندان خود بدهید. درب های اتوماتیک با لمس کردن یک دکمه باز می شوند. به طور خودکار هم بسته می شوند.
2جنس قفل های اتاق تمیز از چیست؟
قفل های درب اتاق تمیز باید دارای سطح صاف و صیقلی باشند. برجستگی هم وجود نداشته باشد تا تمیزکاری آن ها راحت و طبق اصول اتاق تمیز صورت بگیرد.  جنس این قفل ها از استیل با مغز برنجی است.
3اهمیت درب های کلین روم تا چه حد است؟
درب های اتاق تمیز از قسمت های اساسی در اتاق تمیز می باشد زیرا وظیفه آب بندی محیط کنترل شده را دارند. اگر به درستی کار نکنند، کلین روم در معرض خطر بیشتری از آلودگی قرار می گیرد.  قفل و دستگیره درب اتاق تمیز برای انواع درب ها مورد استفاده قرار می گیرد.

2 Comments

  1. حسام توانایی گفت:

    اهمیت یک انتخاب خوب در قفل و دستگیره در اتاق تمیز چقدر است؟

    • اگر خطر قطع شدن در برق امکانش باشد یک قفل مکانیکی کار را به همان اندازه و سیستم های الکترونیکی انجام می دهد. در صورت وجود سلسله مراتب در سطح دسترسی، در نظر گرفتن یک سیستم کارت ممکن است به نحو عالی کار کند.. از این طریق می توانید مقامات مختلفی را به کارمندانتان بدهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلین روم