همه چیز در مورد تعمیرات و نگهداری کلین روم

همه چیز در مورد تعمیرات و نگهداری کلین روم

تعمیرات و نگهداری کلین روم

می خواهید همه چیز در مورد تعمیرات و نگهداری کلین روم بدانید؟ باید بگوییم که هر یک از این نوع فضا ها به یک برنامه خاص برای تعمیر و نگهداری نیاز دارند تا از این طریق بتوانند عملکرد قابل قبولی از خود نشان دهند. این اتاق ها یک فضای یکپارچه هستند که اختلال در هر یک از بخش های آن ها می تواند هزینه های سنگینی را به بار آورده و کل اتاق را تحت تاثیر قرار دهد. این مشکلات می توانند به محصول در حال تولید نیز آسیب وارد کرده و سبب اختلال در آن شود. از این رو باید یک پیمانکار مجرب انتخاب کنید که بتواند با بررسی بخش های مختلف هزینه تعمیرات و نگهداری را کاهش دهد.

بررسی همه چیز در مورد تعمیرات و نگهداری کلین روم

اگر بخواهید همه چیز در مورد تعمیرات و نگهداری کلین روم بدانید، باید دقت کنید که یکی از بخش های مختلفی که از این فضا باید جهت تعمیرات و نگهداری مورد بررسی قرار گیرد، بخش مکانیک است. این بخش شامل دو قسمت مکانیکی و الکتریکی می شود که باید در هر دوره سرویس شده و مورد بررسی قرار گیرد.

یکی از مهم ترین بخش های این گونه فضا ها که باید همواره مورد تعمیرات قرار گرفته و تحت شرایط خاصی نگهداری شود، بخش مکانیکی آن ها است. این بخش خود شامل قسمت های مختلفی می شود که باید حتما در سرویس های دوره ای مورد بررسی قرار گرفته شوند. مهم ترین قسمت های بخش مکانیکی اتاق تمیز عبارتند از:

  • سیستم تامین گرمایش
  • سیستم های سرمایشی اتاق تمیز
  • دریچه های هوا
  • پس باکس ها و پس ترو ها
  • سیستم فیلتراسیون
  • کانال های هوا و دمپر ها
  • عایق ها و اتصالات
  • هواسازی هایژنیک و غیر هایژنیک
  • اگزاست فن ها

یک اتاق تمیز علاوه بر تجهیزاتی که به آن ها اشاره کردیم، باید سیستم الکتریکی یکپارچه و مناسبی نیز داشته باشد. مهم ترین بخش های الکتریکی که باید در سرویس های دوره ای مورد ارزیابی قرار بگیرد، عبارتند از:

  • نمایشگر های مربوط به فشار، دما و رطوبت
  • سیستم مانیتورینگ ذرات
  • سیستم اکسس و اینترلاک درب ها
  • سیستم های کنترل سرعت
  • دورفن و شیر های برقی
  • چراغ های کلین رومی
  • تابلو های برق و کنترل

تعمیرات و نگهداری کلین روم

توجه به بخش معماری در تعمیرات و نگهداری کلین روم

برای آن که همه چیز در مورد تعمیرات و نگهداری کلین روم بدانید، باید بگوییم که سرویس های دوره ای فقط شامل بخش مکانیکی و الکتریکی نمی شوند. یکی دیگر از بخش های بسیار مهمی که در مرحله تعمیرات و نگهداری از این گونه فضا ها باید مورد ارزیابی قرار بگیرند، بخش معماری است. استراکچر اصلی این نوع اتاق ها که به تعمیرات و نگهداری دوره ای نیاز دارند شامل بخش های مختلفی می شوند که مهم ترین آن ها عبارتند از:

  • سقف و دیوار های کلین روم
  • انواع فیتینگ و پروفیل های موجود در ساختمان
  • همه درب و پنجره ها
  • کفپوش ها

در این بخش شما باید از رنگ های با کیفیت و یا اپوکسی های مناسبی استفاده کنید که با این گونه فضا ها هماهنگ باشند. همچنین از درب و پنجره های بسیار مرغوبی استفاده کنید که با رنگ های الکترواستاتیک پوشش داده شده اند. علاوه بر آن پنل های مورد استفاده در این گونه فضا ها باید براق و شیشه ای بوده و از کیفیت بالایی برخوردار باشند. اگر همه موارد را رعایت کنید، باز هم باید همه این بخش ها به صورت دوره ای و توسط نیروی حرفه ای مورد بررسی قرار گرفته و ارزیابی شوند.

خدمات تعمیرات و نگهداری کلین روم توسط بهترین تیم پیمانکاری

حال که می خواهید همه چیز در مورد تعمیرات و نگهداری کلین روم بدانید، انتخاب تیم پیمانکاری را نیز به عنوان یک اقدام ضروری در نظر بگیرید. برترین و مجرب ترین تیم های پیمانکاری فعال در این زمینه باید بتوانند ارزش این گونه از اتاق ها را بدانند و متوجه باشند که این فضا ها تا چه حد برای کسب و کار شما مفید هستند. این گروه ها باید بتوانند مجموعه گسترده ای از خدمات را در این زمینه به شما ارائه دهند و فضایی ایده آل برای اتاق تمیز خلق کنند. قطعات، تجهیزات و حتی انتخاب مبلمان های با کیفیت و کفپوش ها از جمله اقدامات مهمی است که باید توسط این تیم ها صورت گیرد. همچنین این گروه ها باید سیستم های سرمایشی و گرمایشی را روزانه چک کرده و سیستم های هشدار و مانیتورینگ را مرتب مورد بررسی قرار دهند.

خدمات تعمیرات و نگهداری کلین روم توسط بهترین تیم پیمانکاری

کلام آخر

اگر قصد داشته باشید که همه چیز در مورد تعمیرات و نگهداری کلین روم بدانید، باید بگوییم که این گونه فضا ها بسیار حساس بوده و برنامه و سرویس های دوره ای خاصی احتیاج دارند. از طرفی این کار باید توسط تیم های تخصصی و فعال در این زمینه انجام گیرد که به درستی بخش های مختلف اتاق تمیز را مورد بررسی قرار داده و ارزیابی می کنند. مجموعه ما برترین خدمات را در این زمینه به کسب و کار های مختلف ارائه می دهد و همواره در تلاش است تا همه بخش های مکانیکی، الکتریکی و معماری را مورد بررسی قرار دهد. همه اقدامات تیم پیمانکاری ما مطابق با اصول و استانداردها بوده و سرویس های دوره ای در بازه زمانی بسیار کوتاهی انجام می گیرد.

سوالات متداول همه چیز در مورد تعمیرات و نگهداری کلین روم

  1. افراد برای حضور در کلین روم ها باید به چه نکاتی توجه کنند؟
    افراد باید لباس محافظ مخصوصی به تن کنند و دستکش بپوشند. همچنین این افراد برای ورود به این فضا ها باید از ماسک و عینک های ویژه ای استفاده کنند.
  2. منظور از دوش هوا در اتاق تمیز چیست؟
    این گونه فضا ها به ذرات و گرد و غبار بسیار حساس هستند، از این رو به محفظه خاصی به نام دوش هوا نیاز دارند. این محفظه هر گونه گرد و غبار و یا ذرات مضر را از افراد جدا کرده و از این طریق به نگهداری بهتر اتاق کمک می کند.
  3. اتاق تمیز در حالت کلی به چند دسته تقسیم بندی می شوند؟
    این گونه اتاق ها در دو نوع مختلف اتاق تمیز با فشار مثبت و اتاق تمیز با فشار منفی تقسیم بندی می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلین روم