اتاق تمیز سافت وال

کلین روم سافت وال

صفر تا صد راهنمای خرید اتاق تمیز سافت وال

سلام و عرض ادب خدمت دوستان و همراهان محترم سایت جهان ابنیه آژند. در این مطلب می توانید با راهنمای خرید اتاق تمیز سافت وال آشنا شوید و اطلاعات بسیار زیادی را از صفر تا صد راجع به این مدل اتاق تمیز بدست آورید. بنابراین اگر دوست دارید در مورد این مدل کلین روم بیشتر بدانید، با ما تا پایان همراه باشید.

کلین روم سافت وال آژند

نمایی از اتاق تمیز پرتابل

اتاق تمیز سافت وال

اتاق تمیز سافت وال یا پرتابل یک نمونه کلین روم جدید است که در این مدل به جای دیوار از پرده های PVC استفاده شده است. در حقیقت سافت وال به معنی دیوار نرم است. همچنین تمام قطعاتی که اتاق تمیز از آن ساخته شده، قابلیت جدا شدن از هم را داشته و کاملا مدولار هستند. این اتاق ها قابل حمل بوده و به راحتی می توان در هر مکانی آن را راه اندازی و اجرا کرد.

مزایای این مدل از اتاق های تمیز

کلین روم سافت وال نیز به نوبه خود مزایایی دارد که آن را از سایر کلین روم ها متمایز می سازد. این مزایا عبارتند از:

  • نصب و راه اندازی سریع
  • جا به جایی بسیار آسان
  • قابلیت مونتاژ و دمونتاژ کل اتاق

همچنین کار در این اتاق ها بسیار آسان است و به راحتی می توان مراحل ضد عفونی و شستشوی این نوع کلین روم ها را انجام داد.

مشخصات فنی

مشخصات فنی اتاق های تمیز سافت وال به صورت زیر است. از جمله:

  1. در زیر ستون های این اتاق های تمیز چرخ هایی تعبیه شده است که باعث می شود بتوان این اتاق ها را به راحتی جا به جا کرد.
  2. در این اتاق ها جریان هوای لامینار برقرار است که باعث می شود بتوان کلین روم با کلاس های مختلف را از این نمونه به سادگی تولید کرد.

از فنی ترین مشخصه های این اتاق تمیز نیز می توان به:

  • (Voltage (m3/h (Rotation (RPM (Motor Power(w UVC Lamp Bag Filter F9 (Hepa Filter H13(mm (Max Air Flow (m3/h Model
  • 220 1300 510 ندارد دارد 600*600 2000 LAF-4-D
  • 220 1300 750 ندارد دارد Full ceiling 4000 LAF-4-B
  • 220 1300 800 ندارد دارد 600*1200 5000 LAF-9-D
  • 220 1300 2200 ندارد دارد Full ceiling 10000 LAF-9-B

اشاره کرد. در ادامه ی این مطلب با موضوع راهنمای خرید اتاق تمیز سافت وال ، اجزای سازنده ی این اتاق را خدمت شما معرفی خواهیم کرد.

چند اتاق تمیز سافت وال

پنج نمونه کلین روم سافت وال

اجزای سازنده

اگر می خواهید بدانید که کلین روم سافت وال از چه قسمت هایی تشکیل شده است، ما اجزا و بخش های مختلف تشکیل دهنده ی این اتاق را در زیر برای شما آورده ایم. اجزای سازنده ی این اتاق تمیز عبارتند از:

  • سازه ی فلزی
    این سازه در حقیقت پایه و اساس و ساختار این اتاق است که تماما از فلز ساخته شده تا بنیان اتاق تمیز بتواند به وسیله ی آن محکم و پا برجا بماند.
  • فن فیلتر یونیت
    این فن نیز یکی از ملزومات و تجهیزات اصلی این مدل کلین روم است که آلاینده های موجود در هوای اتاق تمیز به وسیله ی این فن تصفیه شده و هوای پاک را برای محیط کلین روم مهیا می کند.
  • پرده PVC
    همانطور که در بالا ذکر کردیم کلین روم های سافت وال دیوار ندارند و به جای دیوار در اطراف این محیط از پرده هایی نرم از جنس پی وی سی استفاده می شود.
  • سیستم هشدار
    سیستم هشدار نیز یکی دیگر از تجهیزات مورد نیاز اتاق های تمیز است. وظیفه ی این سیستم در واقع تشخیص خطر و به صدا در آوردن زنگ هشدار برای مطلع شدن دیگران از این خطر است.
  • سیستم کنترلی
    سیستم های کنترلی نیز جهت تنظیم دما، فشار و رطوبت کلین روم مورد استفاده قرار می گیرند. به وسیله ی این سیستم می توان میزان دما، فشار و رطوبت را در حد ثابت و تعیین شده ای نگه داشت.
  • تجهیزات سفارشی
    تجهیزات سفارشی نیز برای محیط کلین روم لازم هستند. به عنوان مثال لامپ های UV نیز یک نمونه از تجهیزات سفارشی برای کلین روم ها هستند که می بایست برای این محیط آنها را فراهم کرد.
  • چرخ
    در زیر پایه های کلین روم سافت وال چرخ هایی تعبیه کرده اند که باعث شود دیگران بتوانند عمل جا به جایی این نوع کلین روم را به سادگی انجام دهند.

این هفت مورد از اجزای جدایی ناپذیر کلین روم های پرتابل به شمار می آیند. به خاطر داشته باشید که کلین روم های سافت وال در ابعاد و اندازه های مختلف و در کلاس های گوناگون تولید شده و قابل اجرا می باشند. این اتاق ها بسیار بسیار انعطاف پذیرند و به سادگی می توان کاربری آن ها را عوض کرد. نام دیگر کلین روم سافت وال، کلین روم پرتابل است.

قیمت

قیمت کلین روم های پرتابل نیز نسبت به قیمت کلین روم های ثابت بسیار ارزان تر است و پروسه ی ساخت طولانی مدت ندارد. در واقع شما می توانید به سادگی، در مقرون به صرفه ترین حالت ممکن و به سرعت با سفارش این اتاق تمیز، یک کلین روم پرتابل عالی و با تمام امکانات داشته باشید.

چند نمونه کلین روم عادی

کلین روم های عادی

در پایان

اگر از ما بپرسید توصیه ی ما این است که ابتدا هدف خود را از فعالیتی که قرار است در اتاق تمیز یا کلین روم انجام دهید، تعیین کنید. سپس نسبت به راه اندازی این مکان اقدام فرمایید. زیرا هر نوع کلین روم برای فعالیتی خاص مناسب است و در مکانی خاص کاربرد دارد. به همین دلیل بهتر است آن اتاق تمیزی را انتخاب کنید که شما را به هدف تان نزدیکتر می کند.

سوالات متداول راهنمای خرید اتاق تمیز سافت وال

  1. اتاق تمیز سافت وال چیست؟
    اتاق تمیز سافت وال به کلین رومی می گویند که به جای دیوار پرده های پی وی سی دارد. همچنین اجزای این اتاق را به راحتی می توان از هم جدا کرد و کاربری آن را به سرعت تغییر داد. کلین روم های سافت وال برای فعالیت های حساس و فوری بسیار عالی و مناسبند.
  2. اتاق تمیز سافت وال چه ویژگی هایی دارد؟
    در واقع سرعت در نصب، جا به جایی راحت و آسان و قابلیت جدا کردن و تغییر دادن کاربری این اتاق های سه ویژگی مهم اتاق های تمیز سافت وال به شمار می آیند.
  3. اجزای سازنده اتاق تمیز سافت وال کدامند؟
    کلین روم های سافت وال شامل فن فیلتر یونیت، پرده پی وی سی، سیستم هشدار، سیستم های کنترلی و تجهیزات سفارشی و مخصوص این محیط هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلین روم