صابون ضد باکتری میکروبی برای کلین روم

صابون ضد باکتری میکروبی برای کلین روم

همه چیز در مورد صابون ضد باکتری میکروبی برای اتاق تمیز

معرفی صابون ضد باکتری میکروبی برای کلین روم

اتاق تمیز دارای تعاریف متعددی می باشد ، ولی درست ترین و بهترین تعریفی که از سوی ISO  یا همان سازمانی جهانی استاندارد ارائه شده این است : اتاق تمیز به اتاقی اطلاق می گردد که غلظت مواد موجود در هوای آن کاملا تحت کنترل بوده و در یک سطح حفظ می گردد در واقع اتاق تمیز به شکلی طراحی می گردد حداقل تعداد ذرات و گرد و غبار ها را در خود داشته باشد بنابراین ذرات گرد و غبار ، سرما ، گرما ، رطوبت و فشار تحت کنترل می باشند. اتاق تمیز لزوما اتاقی استریل نیست بلکه تا حد ممکن تعداد ذرات آلوده آن کاهش یافته است و کمتر از اتاق های معمولی می باشد که برای تمیز کردن آن از صابون ضد باکتری میکروبی برای کلین روم استفاده می‌کنند.

برای رتبه بندی میزان تمیزی هوا در اتاق ها از اصطلاحی به نام کلاس استفاده می شود  .

در این بخش راجع به تمیز کردن کلین روم و تاثیرات صابون ضدباکتری میکروبی برای کلین روم صحبت خواهیم نمود .

 

صابون ضد باکتری اتاق تمیز

معرفی صابون ضد باکتری کلین روم

راهنمای تمیز کردن کلین روم با صابون ضد باکتری

بعد از ساخت و تجهیز کردن اتاق تمیز ، باید به تمیز نگه داشتن و نگه داری از کلین روم توجه ویژه ای نمود . فرآیند پاکسازی کلین روم باتوجه به کلاس کلین روم متفاوت بوده و دارای شرایط خاص خود می باشد ، همچنین این کار به مهارت نیاز داشته و از افراد آموزش دیده استفاده می گردد .

هرگونه خطا در تمیز کردن کلین روم ، می تواند در آلودگی محصولات تولیدی تاثیر گذاشته و درنتیجه، ورود این محصولات به بازار و استفاده آن ها توسط افراد ، منجر به ایجاد عفونت های متفاوت گردد که هزینه سنگینی را بر دوش فرد خواهد گذاشت .

به این نکته توجه کنید که لباس های ویژه اتاق تمیز نمی تواند کامل از ورود ذرات به اتاق تمیز جلوگیری کند و حتی در حین پوشیدن این لباس مقداری ذره به هوا آزاد می گردد ؛ دستگاه و تجهیزات نیز می توانند ذرات زیادی را وارد هوا کنند و همچنین خیلی از ذرات به واسطه جاذبه و وزن مولکولی بر روی سطوح و کف اتاق تمیز می نشینند حتی ذرات می توانند به واسطه افراد دارای روکفشی هایی که آلوده هستند به هوا وحیط منتقل گردد ، که همه اینها به تمیز کردن نیاز دارند و یکی از موارد مورد استفاده برای تمیز کردن سطوح و دست ها صابون ضد باکتری میکروبی برای کلین روم می باشد .

تجهیزات مورد نیاز برای پاکسازی اتاق تمیز

باید توجه داشته باشید که به جز صابون ضد باکتری میکروبی برای کلین روم از وسایل دیگری برای پاکساری کلین روم استفاده می‌شود که این وسایل شامل طی و موپ، دستمال، جاروبرقی، موارد شویند و ضدعفونی کننده شبیه به صابون ضدباکتری میکروبی برای کلین روم و … می‌باشد.

وسایل کلین روم

تجهیزات داخل کلین روم

صابون مناسب برای حیطه کارخانه

  • تمیز و عاری از آلاینده ها بودن محوطه بیرون کارخانه
  • عدم استفاده از کودهای حیوانی در باغچه ها
  • عدم استفاده از گیاه ریشه دار و یا گلدان هایی که محتوی خاک باشند در محوطه های تولید، بسته بندی ، انبار و آزمایشگاه
  • شستشو با آب و مواد شوینده دستشویی ، حمام ، شیرآلات و توالت ها
  • ضدعفونی با مواد ضدعفونی کننده مختلف از جمله صابون ضدباکتری میکروبی برای کلین روم بعد از شستشو با آب و مواد شوینده دستشویی ها ، شیرآلات ، حمام ها و توالت ها
  • ضدعفونی با مواد ضدعفونی کننده و ضدمیکروب رستوران ها و آشپزخانه ها
  • وجود وسایل شستن دست ازجمله صابون ضد باکتری میکروبی برای کلین روم و محلول های ضدعفونی کننده در دستشویی ها
  • درب داربودن سطل های زباله ، وجود کیسه زباله در داخل سطل های زباله به دلیل عدم انتقال آلودگی ها به داخل سطل های زباله
  • ممنوعیت استفاده از جارو ، طی ، دستمال و وسایل نظافت آشپزخانه و سرویس بهداشتی در مناطق و بخش های دیگر

صابون ضد باکتری میکروبی برای کلین روم حیطه کارکنان

  • شستشوی مکرر دست ها در قبل ، حین و بعد از کار با استفاده از صابون ضدباکتری میکروبی برای کلین روم ، که این کار از ورود مواد پاتوژن و بیماری زا به محصولات جلوگیری می کند .
  • پوشیدن روپوش و کفش کار در رختکن عمومی ، تعویض مجدد روپوش جهت ورود به بخش تولید و بسته بندی و تعویض کفش بعد از عبور از قسمت bench
  • استفاده از کفش و روپوش بخش توسط تمامی افراد من جمله بازدیدکنندگان
  • ممنوعیت ورود هرگونه آشامیدنی ، خوردنی و اشیا شخصی به بخش های تولید ، بسته بندی و انبار
  • در صورت بروز هرگونه آلودگی میکروبی یا انگلی توسط فرد و تایید توسط پزشک ، فرد به مرخصی رفته و سپس بعد از بهبود آزمایش می شود تا در صورت بهبود به کار برگردد ، در بیماری های واگیر دار باید خانواده وی نیز معالجه گردند .

اجتناب از دست زدن به دارهای باز مثل گرانول ها ، پودر ها و قطعات گیاه ؛ درصورتی که شخص برای پرشدن شیشه های دارو مجبور به دست زدن به شیشه هست و یا برای گذاشتن واشر ، مجبور به استفاده از دست و برخورد دست با دارو هست باید از دستکش هایی تمیز و ضدعفونی شده استفاده نماید .

روش های پاک سازی اتاق تمیز با صابون ضد باکتری

روش هایی که به طور معمول در اتاق های تمیز با استفاده از صابون ضد باکتری میکروبی برای کلین روم برای تمیز کردن استفاده می گردند به شرح زیر می باشند :

  1. مکش مرطوب
  2. مکش خشک
  3. سیستم تک سطلی
  4. سیستم دوسطلی
  5. سیستم سه سطلی
ابون مخصوص اتاق تمیز

صابون ضد باکتری اتاق کار کنان کلین روم

نتیجه گیری

همانطور که ذکر کردیم تمیز کردن اتاق تمیز و تمیز بودن کارکنان از مهمترین اصول کار در کلین روم می باشد . این کار فرآیندی مهم می باشد که شستن دست ها و سطوح  توسط صابون ضد باکتری میکروبی برای کلین روم ، یکی از مراحل مهم آن به شمار می رود . همچنین روش های خاصی برای تمیز کردن کلین روم وجود دارد که در مقاله به آنها اشاره نمودیم .

سوالات متداول صابون ضد باکتری میکروبی برای کلین روم

از صابون های ضد باکتری کلین روم در چه مواقعی استفاده می‌شود؟
باید توجه داشته باشید که معمولا این صابون ها برای تمیز و ضد عفونی شدن دست کارکنان و افراد داخل اتاق تمیز استفاده می‌شود و وجود آن در هر کلین رومی از اهمیت بالایی برخوردار می‌باشد.

نحوه خرید صابون صابون ضد باکتری کلین روم چگونه است؟
بهترین روش برای خرید صابون ضد باکتری اتاق تمیز  مراجعه به فروشگاه های تخصصی در این زمینه می‌باشند، سایت آژند کلین روم تمام وسایل اتاق تمیز را از جمله صابون ضد باکتری را در اختیار شما گذاشته اند تا بتونید به راحتی به خرید وسایل مورد نیازتان بپردازید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلین روم