معرفی کلین روم پیش ساخته

معرفی کلین روم پیش ساخته

معرفی کلین روم پیش ساخته در جهان ابنیه آژند

سلام و عرض ادب خدمت تمامی دوستان محترم. امروز با بحث معرفی کلین روم پیش ساخته در خدمت شما هستیم. اگر نمی دانید کلین روم پیش ساخته چیست و دوست دارید که در مورد آن بیشتر بدانید، پس با ما همراه باشید. در این مطلب صفر تا صد این موضوع را برای شما شرح خواهیم داد.

"معرفی

کلین روم پیش ساخته چیست؟

به کلین روم یا اتاق تمیز هایی می گویند که از قبل توسط کارخانه ساخته، تولید و تجهیز می شوند. سپس آنها را خارج از محیط ساختمان قرار داده و از آن به صورت پرتابل بهره می برند. در واقع نام دیگر اتاق تمیز پیش ساخته، اتاق تمیز پرتابل است.

پیدایش اتاق تمیز پرتابل

در سال های اخیر یکی از شرکت های مطرح در حوزه ساخت کلین روم، سیستم جدیدی را در این رابطه معرفی کرد. این طراحی نو می گفت که می توان اتاق تمیز را خارج از ساختمان اصلی و در محلی اختصاصی بنا کرد و آن را به صورت پرتابل مورد استفاده قرار داد.

به این ترتیب برای افرادی که جویای این مدل از اتاق های تمیز بودند، این امکان فراهم گردید که آنها بتوانند از این کلین روم ها در هر محلی که صلاح می دانستند، استفاده کنند. لازم به ذکر است که شرکت CAPE همان شرکتی است که این فناوری را برای اولین بار به بازار عرضه کرد.

مدت زمان لازم برای اجرای کلین روم پیش ساخته

همانطور که می دانید، اغلب ساخت اتاق تمیز های معمولی از زمان سفارش، حدودا یک هفته طول می کشد و پس از یک هفته جا به جایی و نصب آنها نیز یکی دو روز زمان می برد. ولی اتاق تمیز های پرتابل اینگونه نیستند. این اتاق های تمیز از قبل در کلاس های مختلف ساخته و تولید شده اند و در مدت زمان کوتاهی پس از سفارش آماده ی بهره برداری خواهند بود. به عبارتی دیگر می توان گفت تمام زمانی که برای اجرا، راه اندازی و استفاده از این کلین روم های پیش ساخته مورد نیاز است، تنها در حدود یک ساعت می باشد.

"مدت

کاربرد کلین روم های پرتابل جدید

در حقیقت کلین روم های پیش ساخته و پرتابل جدید با قابلیت های زیادی که دارند، می توانند برای مواد مختلف مورد استفاده واقع شوند.

ولی به هر صورت می توان گفت که مهم ترین و ویژه ترین کاربرد کلین روم های پیش ساخته:

  • استفاده از آنها برای اتاق استرلیزه در شرایط تلفات و از بین رفتن جرم است. در واقع این مسئله معمولا در عمل های جراحی به وجود می آید.

کاربرد های دیگر:

  • استفاده از آنها به عنوان مکانی برای ساخت دارو
  • کاربرد به عنوان مکانی برای ساخت برخی از دستگاه های پزشکی
  • استفاهده برای انجام بعضی از پروژه های تحقیقاتی خاص و حساس

سایر کاربرد های کلین روم های پیش ساخته را در مطالب بعدی حتما خدمت شما عنوان خواهیم کرد.

ویژگی های اتاق تمیز پیش ساخته

اتاق تمیز های پیش ساخته و پرتابل خصوصیات و ویژگی های منحصر به فردی دارند که می توانید در زیر با شماری از این ویژگی ها آشنا شوید. از جمله:

  • به لطف طراحی ماژولار و قابل تغییر این کلین روم ها، می توان این اتاق ها را در ابعاد و اندازه های مختلف و برای کاربرد های گوناگون طراحی کرد و مورد بهره برداری قرار داد.
  • دیوار های این مدل اتاق تمیز پارچه ای است. البته پارچه ی به کار رفته در دیوار این کلین روم ها کاملا استریلیزه بوده و از بالا به پایین انداخته می شود. همچنین در پایان کار نیز می توان این دیوار های پارچه ای را از پایین به بالا جمع کرد.
  • تمام اجزا و قسمت های این اتاق تمیز روی یک پلیمر تقویت شده با فیبر کربن و آلومینیوم قرار گرفته است.
  • قسمت های مختلف این نوع اتاق تمیز برای کنار هم قرار گرفتن به جز پلیمر به هیچ تجهیزات دیگری نیاز ندارند.
  • سیستم های فیلتراسیون اتاق های تمیز پیش ساخته از استاندارد ایزو یک پشتیبانی می کنند.
  • فیلتراسیون در این اتاق ها به این صورت است که هوا در جهت شعاعی از داخل به خارج جریان پیدا می کند. به این ترتیب تمام آلودگی ها و گرد و غبار و آلاینده ها از محیط خارج می شوند.

تفاوت کلین روم عادی با کلین روم پیش ساخته

تا اینجا در مطلب معرفی کلین روم پیش ساخته، حتما باید متوجه تفاوت کلین روم های عادی با کلین روم های پیش ساخته شده باشید. ولی به هر صورت ما چند مورد از این تفاوت ها را برای درک بهتر در زیر خدمت شما مطرح می کنیم. این تفاوت ها عبارتند از:

  1. معمولا برای ساخت اتاق تمیز های عادی هزینه و زمان زیادی صرف می شود ولی برای سفارش و اجرای کلین روم های پیش ساخته مدت زمان کمی لازم است.
  2. کلین روم های عادی همیشه در فضای داخل ساختمان قرار دارند مانند کلین روم های موجود در بیمارستان ها. ولی اتاق های پاک پرتابل را معمولا در بیرون از ساختمان و در فضایی باز و اختصاصی بر پا می کنند.

"تفاوت

و کلام آخر

باید گفت که مهندسان موسسه فرانک هوفر و موسسه مهندسی ساخت و اتوماسیون IPA اشتونگارت آلمان در واقع اولین کسانی بودند که چنین سیستمی را طراحی کردند. اتاق تمیزی که هم قابل حمل باشد و هم بتوان آن را به ابعاد و اندازه های مختلف تغییر داد. آنها انتظار داشتند که با ساخت و تولید چنین کلین روم هایی، بتوان حتی در بیابان ها هم به ساخت دارو و انجام تحقیقات حساس پرداخت.

سوالات متداول معرفی کلین روم پیش ساخته

  1. کلین روم پیش ساخته یا پرتابل چیست؟
    اتاق های تمیزی هستند که به صورت قابل حمل و مدولار تولید می شوند و معمولا آنها را در فضایی بیرون از ساختمان اصلی اجرا می کنند.
  2. کلین روم های پیش ساخته چه خصوصیاتی دارند؟
    مهم ترین خصوصیات این اتاق های تمیز این است که می توان آنها را برای کابرد های گوناگون به ابعاد مختلف تغییر داد. همچنین دیوار های این اتاق از پارچه های استرلیزه ساخته شده است.
  3. برای جلوگیری از ورود ذررات معلق هوا به درون کلین روم های پرتابل چه می کنند؟
    معمولا اتاق های تمیز پرتابل را در داخل کابین هایی با تاسیسات لازم قرار می دهند تا هوای بدون ذررات معلق و دیگر ویژگی هایی که برای داشتن یک فضای کاملا تمیز مورد نیاز است، در این نوع کلین روم برقرار شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلین روم