هود بازویی کلین روم

هود بازویی اتاق تمیز

بررسی و معرفی هود بازویی مخصوص کلین روم

سلام و عرض ادب خدمت دوستان محترم سایت آژند کلین روم. از اینکه باز هم در خدمت شما هستیم بسیار خرسندیم. در مطلب امروز قرار است که هود بازویی مخصوص کلین روم را خدمت شما معرفی کنیم و به بررسی ویژگی های آن بپردازیم. پس برای اطلاعات بیشتر در این مورد تا پایان با ما همراه باشید.

معرفی هود بازویی مخصوص کلین روم

نمایی از چندین هود بازویی نصب شده به سقف

هود بازویی چیست؟

برای تعریف و معرفی هود بازویی مخصوص کلین روم ، باید گفت که این هود یکی از تجهیزات اصلی کلین روم است که هوای داخل کلین روم را می مکد و به محیط بیرون منتقل می نماید. در واقع هود بازویی از مهم ترین فاکتور های اتاق تمیز در محافظت از سلامت کارکنان اتاق تمیز، آزمایشگاه ها، مراکز بیمارستانی،صنعتی، دارو سازی، دندان پزشکی و صنایع الکترونیک می باشد.

این هود پر قدرت می تواند با مکش فوق سریع هوای آلوده ی داخل کلین روم را به سرعت به بیرون منتقل کند. به این ترتیب دیگر آلودگی های موجود در هوا نمی توانند به سایر محیط ها برسند و با صورت و بدن کارکنان اتاق تمیز تماس داشته باشند.

انواع هود بازویی

هود های بازویی که در کلین روم ها استفاده می شوند دارای انواع مختلف هستند. در واقع می توان گفت که این هود های مخصوص در سه مدل زیر تولید و عرضه می شوند. از جمله:

  1. آلومینیومی
  2. آنتی استاتیک
  3. ضد اسید

در ضمن لازم است بدانید که این هود ها از لحاظی دیگر به دو دسته ی صنعتی و آزمایشگاهی تقسیم بندی می شوند.

مشخصات فنی هود بازویی مخصوص کلین روم

هود بازویی اتاق تمیز نیز مانند سایر تجهیزات موجود دراین محیط مشخصات و ویژگی هایی دارد که در زیر به تمام این ویژگی ها اشاره خواهیم کرد. از جمله:

  • این هود انعطاف پذیری فوق العاده ای دارد.
  • به سادگی می توان از آن استفاده کرد.
  • در این هود سیستمی وجود دارد که با آن می توان افت فشار را حساب کرد و میزان بازدهی هود را بدست آورد.
  • نگهداری از هود بازویی مخصوص کلین روم بسیار آسان است.
  • این هود می تواند در هر ساعت بین 80 تا 180 متر مکعب از هوای آلوده را مکیده و به بیرون انتقال دهد.
  • انواع مختلف هود های بازویی دارای کلاهک های مخصوصی بوده که به شکل های مختلف اند.
  • کلاهک های این هود با هدف به دام انداختن آلودگی هایی از قبیل ذررات گرد و غباز، گازهای سمی، گاز های بدبو و بخار های شیمیایی خطرناک در فواصل نزدیک ساخته شده اند.
مشخصات فنی هود بازویی اتاق تمیز

نمایی از هود های بازویی سقفی

هود مفصلی جدید ترین مدل هود بازویی

از مدرن ترین و جدید ترین نمونه های هود بازویی می توان به هود بازویی مفصلی اشاره کرد. این هود متحرک بوده و برای کلین روم هایی که با محدودیت فضا مواجه هستند بسیار مناسب است. همچنین برعکس نمونه های قدیمی این هود ها از تجهیزات جانبی مناسبی برخوردارند. از این تجهیزات می توان به:

  • براکت های مخصوص نصب برای سقف، میز،دیوار و زمین
  • دکمه های ویژه برای روشن و خاموش کردن فن
  • دکمه های خاص خاموش و روشن کردن چراغ

و غیره می توان اشاره کرد. به خاطر داشته باشید که در زمان خرید این محصول حتما باید به جنس و طول لوله ی هود و بازو، نوع و ابعاد نازل یا کلاهک و نوع و جنس مفاصل نیز توجه نمایید. در ادامه ی مطلب معرفی هود بازویی مخصوص کلین روم می توانید با خصوصیات هود های مفصلی جدید نیز آشنا شوید.

خصوصیات هود بازویی مفصلی

از خصوصیات این هود های جدید می توان به موارد زیر اشاره کرد. از جمله:

  • متحرک بودن و حرکت راحت و سریع مفصل ها
  • پاک کردن هوا از گرد و غبار، دود، بخار های سمی، گاز های شیمیایی و غیره
  • قابل نصب در سقف و دیوار
  • قابل جا به جایی به وسیله ی کشیدن
  • نصب در بیرون از محیط کلین روم

شما می توانید در ادامه ی این مطلب با موضوع: ( هود بازویی مخصوص کلین روم) با مزایای این مدل جدید از هود ها نیز آشنا شوید.

مزایای هود بازویی مفصلی

هود های بازویی مفصلی از مزیت های فوق العاده زیر برخوردارند. مزیت هایی از قبیل:

  • سرویس و مراقبت آسان
  • داشتن بازوی متحرک و امکان نزدیک شدن به منشا آلودگی
  • دارا بودن از فن سانتریفیوژ برای بالا بردن قدرت مکش و بازدهی
  • به دلیل مهندسی خوب، افت فشار بسیار کمی در طول بازو رخ می دهد.

به این ترتیب مزایای هود بازویی مفصلی را نیز برای شما بر شمردیم.

دلیل ضرورت استفاده از هود بازویی در اتاق تمیز

در کلین روم هایی که فعالیت های بیولوژیکی و شیمیایی انجام می دهند، اکثرا کارکنان آنجا با مواد شیمیایی سمی، خطرناک، خورنده، قابل اشتعال و مواد منفجره در تماس اند. همچنین در این نوع اتاق های تمیز ظرف های شیشه ای و وسایل شکننده و ابزار گرمایشی الکتریکی با دمای فوق العاده بالا استفاده می شود.

در واقع در این کلین روم ها امنیت پرسنل در اولویت بوده و بسیار به آن اهمیت داده می شود. به همین دلیل وجود ابزاری به نام هود بازویی در این مکان بسیار ضروری بوده و سلامت و ایمنی پرسنل در کلین روم ها به این وسیله بستگی دارد.

دلیل استفاده از هود بازویی در کلین روم

چرا از هود بازویی در کلین روم استفاده می کنند؟

در نهایت

سعی کنید که علاوه بر دستگاه های تهویه هوای معمول مانند فیلتر باکس، حتما هود بازویی نیز برای کلین روم خود تهیه کنید. این دو در کنار هم می توانند به بهترین شکل ممکن عمل تهویه هوا و فیلتراسیون اتاق تمیز را انجام دهند. خب دیگر به پایان موضوع این مطلب یعنی هود بازویی مخصوص کلین روم رسیدیم. امیدواریم که از این مطلب استفاده لازم را برده باشید.

سوالات متداول هود بازویی مخصوص کلین روم

  1. هود بازویی اتاق تمیز چیست؟
    هود بازویی یک سیستم تهویه هوا است که عمل مکش هوا را به صورت فوری و آنی انجام می دهد. این هود می تواند 80 الی 180 متر مکعب از هوای اتاق را در عرض یک ساعت مکش کند.
  2. هود بازویی کلین روم چند نوع دارد؟
    این سیستم مکش هوای اتاق تمیز در سه نوع مختلف تولید شده است. هود بازویی آلومینیومی، هود بازویی آنتی استاتیک و هود بازویی ضد اسید از این جمله اند.
  3. مهم ترین ویژگی های هود بازویی کلین روم چیست؟
    مهم ترین ویژگی هود بازویی کلین روم این است که افت فشار اتاق تمیز را نیز می تواند محاسبه کند و میزان بازدهی هود را نیز نشان می دهد. به علاوه کلاهک موجود روی این هود می تواند ذررات گرد و غبار، گازهای بد بو و بخار های شیمیایی سمی را به دام بیاندازد.

1 Comment

  1. حمید گفت:

    چه جالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلین روم