فن فیلتر یونیت در اتاق تمیز

فن فیلتر یونیت کلین روم

فن فیلتر یونیت

همان گونه که در مطالب قبل گفته شد اتاق تمیز از یک سری فن و تهویه هوا ساخته شده است. این فن ها و فیلتر های که در اتاق تمیز به کار می روند ساخته شده از مدل ها و اولپا می باشند که در ادامه مطلب قرار است کاربرد این نوع فیلتر و فن ها را در اتاق تمیز مورد بررسی قرار دهیم. برای فن فیلتر یونیت فرق نمی کند اتاق تمیز شما از چه طبقه بندی و چه استانداری استفاده می کند، به این صورت که نیاز است تمامی اتاق های تمیز از فن فیلتر یونیت اتاق تمیز استفاده کنند. به طور کلی سایزی که از این نوع فن و فیلتر ها به کار می رود ابعاد 60 در 120 می باشد. کاربرد فن فیلتر یونیت اتاق تمیز چیست؟ در ادامه تمامی نکات در این خصوص را شرح خواهیم داد.

فیلتر یونیت اتاق تمیز

فن فیلتر یونیت اتاق پاک

کاربرد فن فیلتر یونیت اتاق تمیز

امروزه از فن فیلتر یونیت در تمامی اتاق های تمیز استفاده می شود، اما این فن در یک سری از اتاق های مخصوص که در زیر آن ها را نام می بریم، استفاده بیشتری می شود:

  1. اتاق تمیز بخش داروسازی
  2. اتاق تمیز صنایع غذایی
  3. اتاق تمیز مناطق هسته ای
  4. اتاق عمل
  5. صنایع خودرو سازی

مواردی که در بالا گفته شد بیشترین مصرف را از فن فیلتر یونیت اتاق تمیز دارند.

علت استفاده از فن فیلتر یونیت

فن فیلتر یونیت کاربردهای زیادی دارد که در ادامه آن ها را مورد بررسی قرار خواهیم داد:

  1. گردش هوا داخل اتاق تمیز
    به این صورت می باشد که هنگامی که یک اتاق تمیز ساخته می شود، همواره نیاز است که هوای محیط داخل آن، در حال چرخش و گردش باشد، طوری که هوای داخل اتاق تمیز، یکنواخت نباشد.
  2. فیلتر کردن هوا
    یکی از اصلی ترین دلایلی که باعث می شود از فن فیلتر یونیت هوا استفاده شود، فیلتر کردن هوا می باشد. به این صورت که هوای که داخل اتاق تمیز استفاده می شود، می بایست همواره بدون گرد و غبار و ذرات آلاینده شیمیایی باشد تا نتواند شرایط محیطی که داخل اتاق تمیز می باشد را از بین ببرد.
  3. هوای تازه
    یکی دیگر از کاربرد فن فیلتر یونیت اتاق تمیز این است که باعث می شود هوای تازه وارد محیط شود. به این صورت که هر زمان که تشخیص داده شد یا طبق زمان بندی ما هوای تازه وارد و جایگزین هوای مصرف شده بشود، اما  در نظر بگیرید که هوای تازه ای که وارد اتاق تمیز می شود می بایست فشار مثبت را داشته باشد که شرایط جوی و محیطی اتاق تمیز را از کار نی اندازد.
دلایل استفاده از فن فیلتر یونیت

نصب فن فیلتر یونیت

اجزای فن فیلتر یونیت

دستگاه فن فیلتر یونیت از سری اجزای زیر تشکیل شده است:

مزایای فن فیلتر یونیت

  1. باکس
    اصلی ترین قطعه فن فیلتر یونیت باکس فیلتر یونیت می باشد، به این صورت که تمام فیلتر ها و قطعاتی که داخل یک فن فیلتر یونیت به کار می روند در باکس فیلتر یونیت گذاشته می شوند.
  2. پیش فیلتر
    معمولا فیلتر های اولیه فیلتر یونیت می باشند که کار تهویه هوا را بر عهده دارند، این پیش فیلتر با فیلتر های نهایی به کار می رود.
  3. موتور فن
    اصلی ترین بخش یک فن فیلتر یونیت بعد از باکس، موتور فن می باشد. اگر موتور فن از کار بیافتد جریان وارد کردن هوای تمیز داخل اتاق تمیز از کار می افتد.
  4. 4-فیلتر نهایی
    کاربرد این فیلتر به این صورت می باشد که بعد از گذشت هوا از فیلتر اولیه یا همان پیش فیلتر هوا می رسد به فیلتر نهایی، این نوع فیلتر ذرات با میکرون های بالا تری را می گیرد، به این صورت که اگر ریز ترین ذرات آلاینده در این هوا باشند، این فیلتر ذرات را به خود جذب کرده است و هوای تمیز را داخل اتاق تمیز کرده است.
مزایای فیلتر یونیت اتاق تمیز

ویژگی های فیلتر یونیت هوای تازه

فیلتر یونیت هوای تازه دارای یک سری ویژگی ها می باشد که باعث شده است این نوع فیلتر یونیت نسبت به دستگاه هوا سازی که قبلا در اتاق تمیز به کار می رفت برتری هایی داشته باشد:

  1. از این نوع دستگاه علاوه بر این که می توان در اتاق تمیز استفاده کرد، بلکه می توان در خانه ها و مناطق مسکونی نیز استفاده کرد
  2. متاسفانه در سال های قبل از اینکه فیلتر یونیت هوای تازه ساخته شود، افرادی که دارای اتاق تمیز بودند، از هزینه های سنگین دستگاه هوا سازی که داخل اتاق تمیز به کار می رفت ناراضی بودند، یکی از دلایلی که باعث شده است از این نوع فیلتر یونیت هوای تازه استفاده شود هزینه نسبتا کمتری نسبت به هواساز می باشد.
  3. کانال کشی ساده تر نسبت به هوا ساز اتاق تمیز، به این صورت که کانال کشی این نوع دستگاه حتی اگر فرد مقدار کمی تجربه داشته باشد به راحتی می تواند کانال کشی را بدون ایجاد درزی در کانال ایجاد کند.
  4. تهویه هوای بالا تر نسبت به هوا ساز، یکی از اصلی ترین کاربرد فن فیلتر یونیت اتاق تمیز این است که تهویه هوای پر قدرت تری نسبت به دستگاه های هوا سازا دارد، از طرفی دیگر مصرف انرژی این دستگاه بسیار پایین بوده است و برای شما هزینه سنگینی به وجود نمی آورد.
نتیجه گیری

در آخر به این جمع بندی می رسیم که یکی از کاربردهای فن فیلتر یونیت اتاق تمیز این است که مناسب ترین هوا را برای اتاق تمیز به وجود می آورد. فیلتر هوا به صورت کلی از 4 قطعه ساخته شده است، درست است که تعداد قطعاتی که داخل فن فیلتر یونیت کلین روم کم می باشد اما نسبت به کارایی که به شما می دهد بسیار با ارزش می باشد. به شما توصیه می کنیم اگر به دنبال این هستید که برای اتاق تمیز خودتان از یک وسیله ای برای تهویه و تصفیه هوا استفاده کنید پیشنهاد ما به شما فن فیلتر یونیت اتاق تمیز می باشد.

سوالات متداول کاربرد فن فیلتر یونیت اتاق تمیز

1آیا کیفیت دستگاه فن فیلتر یونیت در هوای اتاق تمیز مهم است؟
بله اگر دستگاه فن فیلتر یونیت شما اگر از کیفیت مناسب و مرغوبی برخوردار نباشد علاوه بر اینکه به شما هوای مناسب و مطلوبی را نمی دهد بلکه امکان دارد توسط کارشناسانی که کار معتبر سازی صورت می گیرد به دلیل اینکه فن فیلتر یونیت شما از کیفیت خوبی برخوردار نمی باشد معتبر سازی صورت نگیرد.
2آیا می توان برای کانال کشی از نصاب کانال کشی استفاده کرد؟
بله اگر شما حرفه خاصی در کار کانال کشی ندارید توصیه می شود که این کار را به دست یک تیم نصاب حرفه ای بسپارید تا بدون مشکل برای شما کار کانال کشی را انجام دهند.
3از کجا می توان فن فیلتر یونیت مناسب خریداری کرد؟
امروزه بیشتر مغازه های که کار فروش ابزار آلات را انجام می دهند می توانید خریداری کنید، اما توصیه ما به شما این است که اگر امکانش برای شما وجود دارد برای خرید به سمت کارخانه این دستگاه بروید و نمایندگی های معتبر تا این خرید را انجام دهید تا کیفیت مناسب را به ارمغان بی آورند
4آیا می توان از فن فیلتر یونیت هوای پاک در اتاق تمیز بزرگ و خانه بزرگ استفاده کرد؟
متاسفانه یکی از معایبی که این نوع دستگاه فن فیلتر یونیت دارد این است که کارایی زیادی در اتاق های تمیز که دارای محیط بزرگ می باشد را ندارند، توصیه می شود که از این دستگاه در اتاق های تمیز کوچک و خانه های کوچک استفاده شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلین روم