پلنیوم باکس

پلنیوم باکس وسیله ای جهت توزیع هوا

جهت یکنواختی جریان هوا در ساختمان ها نیاز به استفاده از وسیله ای می باشد تا فشار هوا را به صورت یکنواخت پخش کند، پلنیوم باکس وسیله ای جدید است که بدین منظور از آن استفاده می شود. در واقع کاربرد پلنیوم باکس تعادل در فشار هوا و پخش هوا به صورت تدریجی می باشد.

از این محصول می توان در فضاهایی مانند ساختمان های اداری، پاساژها، و دریچه هایی که به صورت اسلوت و خطی هستند، استفاده کرد. در ادامه قصد داریم توضیحاتی درباره این وسیله و کاربردهای آن را بیان کنیم، امیدواریم که از مطالعه مطالب اطلاعات کافی را کسب کنید.

پلنیوم باکس چیست

پلنیوم باکس مانند یک باکس اختلاط هوا عمل می کند که با استفاده از آن توزیع هوا در محیط به صورت آرام و لایه ای انجام می شود. پلنیوم باکس باتوجه به کاربردی که دارد، از ورق های گالوانیزه با ضخامت وطول و عرض متفاوت ساخته می شود. شرایط سقف کاذب، طول و عرض دریچه های خطی و اسلوت در ابعاد و اندازه های پلنیوم باکس تاثیرگذار است.

این وسیله به غیر از موارد گفته شده  می تواند از نشت هوا و پخش صدای هوا نیز جلوگیری کند که جهت انجام این کار دربدنه داخلی و خارجی آن از عایق الاستومری استفاده می شود ولی مهم ترین کاریی آن پخش یکسان هوا می باشد. با توجه به طول آن امکان تعبیه چند ورودی هوا روی آن نیز وجود دارد. در دریچه های خطی و اسلوت که به صورت دکوراتیو در طول های بالا به کار گرفته می شوند، امکان هوادهی در طول بالای دریچه به صورت یکنواخت وجود ندارد، بنابراین به منظور توزیع هوای یکسان از پلنیوم باکس استفاده می شود. به طور کلی این محصول همانند هواساز اتاق تمیز کاربرد موثری در تهویه هوا دارد.

پلنیوم باکس

پلنیوم باکس گالوانیزه

پلنیوم باکس به دلیل قابلیت زیادی که دارد، استفاده از آن درساختمان های اداری، ساختمان های مسکونی، پاساژها و هتل ها رواج زیادی دارد.

قابلیت کاربرد پلنیوم باکس

  •  عایق  صوتی و حرارتی داخل آن تعبیه شده است.
  • در دریچه های مخفی با طول بالا هوادهی یکنواخت ایجاد می کند.
  • جهت قرار گرفتن بست های خرچنگی دریچه های اسلوت لبه های نگهدارنده ای درون آن تعبیه شده است.
  •  میتوان آن ها را در ابعاد مختلف، با توجه به نوع عملکردشان سفارش داد و ساخت.

دریچه هایی هم که در برروی این محصول نصب می شوند، از داخل به وسیله تعدادی بست خرچنگی به پلنیوم فیکس شده و دیگر برروی ظاهر آن اثری از سوراخ کاری مشاهده نمی شود. از کانل های خرطومی برای متصل کردن خط اصلی کانال هوا در سقف کاذب و پلنیوم باکس استفاده می شود که به وسیله چسب و بست هوابندی از هردوطرف هوابندی می شود.

سوالات متداول پلنیوم باکس

1چگونه میتوان بهترین پلنیوم باکس را تهیه کرد؟
بهتر است که در طراحی و ساخت استاندارد های لازم رعایت شود تا قابل استفاده باشد، از استانداردهای مهم آن میتوان به ضخامت مناسب و همین طور عایق حرارتی و صوتی بودن آن اشاره کرد.
2آیا پلنیوم باکس ها قابلیت رنگ آمیزی دارند؟
بله، در صورت سفارش رنگ آمیزی می شوند.
3پلنیوم باکس های پیش عایق چه کارایی و کاربردی دارند؟
این پلنیوم ها برای اختلاط بهتر هوا در پشت دریچه های خطی، اسلوت و قوسی نصب می شوند، استفاده از این گونه پلنیوم ها جهت انتقال هوا از دریچه هایی باطول بلند یا دریچه های خطی نیزکاربرد دارد و به عنوان رابط بین دریچه ها و کانال ها استفاده می شودو برخلاف کانال های ثابت پلنیوم باکس قابل جابه جایی می باشد .

کاربرد پلنیوم باکس

کابرد پلنیوم باکس آن بدین صورت می باشد:

  • در دریچه های خطی با طول بالا هوادهی یکنواخت ایجاد می کند.
  • از هرگونه نشت هوا و افت فشار جلوگیری می کند.
  • بین دمای فضای سقف کاذب و و بدنه ی پلنیوم باکس از هرگونه تبادل دمایی جلوگیری می کند.
  • به دلیل استفاده از عایق های صوتی و حرارتی در پلنیوم باکس هیچ گونه صدای هوای شناور از داخل آن شنیده نمی شود.
  • میتوان در محیط های خیلی بزرگ با توجه به طول پلنیوم باکس چند دریچه ورودی هوا بر روی آن تعبیه کرد.
کاربرد پلنیوم باکس

کاربرد پلنیوم باکس در تنطیم فشار هوا

کاربرد پلنیوم باکس در دریچه اسلوت

درچه های اسلوت همراه با پلنیوم باکس بر روی سقف کاذب نصب می شوند بدون اینکه هیچ پیپی مشاهده شود، از جعبه های پلنیوم برای تجمع هوا در پشت دریچه استفاده می شود که هوا را آرام و به صورت یکنواخت منتشر می کند.

پلنیوم باکس پیش عایق

پلنیوم باکس پیش عایق هشتاد درصد سبک تر از نمونه گالوانیزه آن است و به دلیل عایق بودن از تجمع رطوبت درون آن جلوگیری می شود. پلنیوم باکس های پیش عایق شده قیمتی ارزان تر از نمونه گالوانیزه دارند و سرعت ساختشان بسیار بالاتر می باشد. به دلیل وزن سبکی که دارند، سرعت نصب بالاتری دارند و راحت تر نصب می شوند.

همان طور که مطالعه کردید این محصول وسیله ای پرکاربرد برای استفاده در ساختمان ها می باشد که در طول و اندازه های متفاوت به صورت ساده از جنس گالوانیزه و هم به صورت پیش عایق تولید می شود. استفاده از پلنیوم باکس ها در ساختمان ها به منظور توزیع و اختلاط یکسان هوا، پخش هوا و تعدیل فشار خروجی هوا در تمام نقاط دریچه های خطی و اسلوت استفاده می شود.

پلنیوم باکس پیش عایق

پلنیوم باکس پیش عایق وزنی سبک دارد

می توانید آن را بر اساس شرایط فضای سقف کاذب و میزان طول و عرض دریچه های خطی و اسلوت از جنس گالوانیزه سفارش دهید.

سخن آخر

امیدواریم از مطالعه مطالب گفته شده اطلاعات کافی را در مورد کاربرد پلنیوم باکس و قابلیت و کاربردهای استفاده از آن ها را کسب کرده باشید. پیشنهاد می شود چنانچه قصد خرید پلنیوم باکس ها را دارید ابتدا بررسی  های خود را انجام دهید و سپس اقدام به خرید کنید.

نسبت به شرایط سقف کاذب می توانید جنس و یا ضخامت های متفاوتی از محصول را سفارش دهید، طول و تعداد دریچه ها نیز بستگی به محیط مورد استفاده دارد که در تعداد و هر طولی که در خواست بدهید، ساخته می شود.

2 Comments

  1. عماد رضايي گفت:

    استاندارد در پلنيوم باكس چي هست؟

    • استفاده از ضخامت مناسب و عایق های حرارتی و صوتی استاندارد مهمترین پارامترهای در طراحی پلنیوم باکس هست. ما با استفاده از کارشناسان حرفه ای و با تجربه بهترین نمونه از پلنیوم باکس ها را در اختیار مشتریان می گذاریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلین روم