کاربرد کفپوش های اپوکسی به کار رفته در بیمارستان

کفپوش اپوکسی بیمارستان

کفپوش اپوکسی بیمارستان

بیمارستان امروزه یکی از اصلی ترین و مهم ترین مکان هایی می باشد که اتاق های تمیز بسیاری نصب می شود در آن، همان گونه که می دانید و شاهد هستید اتاق های تمیز علاوه بر مهم بودن شرایط محیطی، کفپوش های آن نیز مهم می باشد، امروزه برای اینکه بیمارستان ها موجب آلودگی در کف زمین نشود از کفپوش های اپوکسی بیمارستان استفاده می شود. در ادامه این نوع کفپوش اپوکسی بیمارستان که یکی از تجهیزات اتاق تمیز است را به شما همراهان عزیز توضیح خواهیم داد. امروزه کفپوش های اپوکسی زیادی تولید شده است ولی اصلی ترین و بهترین  کفپوشی اپکسی بیمارستانی که استفاده می شود کفپوش اپوکسی آنتی استاتیک می باشد. در ادامه مطلب کاربرد و ویژگی کفپوش های اپوکسی و خود کف پوش اپوکسی را توضیح خواهیم داد، با ما همراه باشید.

"کاربرد

خصوصیات کفپوش اپوکسی

کفپوش اپوکسی امروزه در بیشتر اتاق های تمیزی که شرایط محیطی آن حائز اهمیت می باشد بسیار مورد استفاده و کاربرد قرار گرفته است، این کفپوش ها با ضخامت 0/5 تا 5 میلیمتر می باشد که هنگامی که شما روی کف اتاق تمیز خود نصب می کنید، باعث می شود یک زیبایی خاص را به شما ارائه دهد. امروزه اگر دقت کرده باشید هنگامی که پا به محیط بیمارستان می گذارید با یک محیط زیبا و مناسب بر خورد می کنید، یکی از زیبایی که باعث می شود به چشم ما بخورد همین کفپوش های اپوکسی زیبا می باشد که روی کف زمین نصب شده است.

انواع کفپوش اپوکسی

همان گونه که گفته شد امروزه کفپوش های زیادی است که در بیمارستان و کیلینیک ها به کار می رود، اما این را در نظر بگیرید که هر بخشی از بیمارستان که کفپوش اپوکسی به کار می رود هر کدام فرق دارد، به این صورت است که اصلی ترین محیطی که داخل یک بیمارستان وجود دارد از دید من اتاق عمل جراحی آن می باشد، بنابراین باید از کف پوش اپوکسی آنتی استاتیک استفاده شود تا کمترین ویروس و ذرات آلوده روی این کفپوش ها بشیند، اما در بخش های دیگر کفپوش های دیگر استفاده می شود، در ادامه هر کدام از کفپوش اپوکسی بیمارستان را توضیح خواهیم داد.

کفپوش آنتی استاتیک

کفپوش آنتی استاتیک آن دسته از کفپوش هایی می باشد، در مکان هایی نصب می شود که رفت و آمد در آن زیاد است، اگر دقت کرده باشید هنگامی که از روی زمین عبور می کنید باعث یک جرقه ریز می شود، از این کفپوش ها بیشتر در اتاق های عمل جراحی استفاده می شود زیرا باعث از بین رفتن آن جرقه های که به دلیل رفت و آمد می شود مانع می شود، یکی از اصلی ترین دلیل های که از این نوع کفپوش اپوکسی بیمارستان در اتاق عمل استفاده می شود این است که مانع جریان الکتریسیته در اتاق عمل می شود، اما یکی دیگر از دلایل استفاده از این نوع کفپوش برای مانع شدن ویروس و ذرات آلوده به اتاق تمیز عمل جراحی استفاده می شود.

کاربرد کفپوش آنتی استاتیک

کفپوش آنتی استاتیک

کفپوش اپوکسی ضد اسید

این نوع کفپوش ها بیشتر در مکان هایی استفاده می شود که بخش داروسازی و داروخانه می باشد، یکی از ویژگی های این کفپوش ها این است که در برابر اسید بسیار مقاوم می باشد، به این صورت که اسید روی این نوع کفپوش ها هیچ تاثیری ندارد، از این نوع کفپوش ها بیشتر در داروخانه ها و داروسازی که می باشد استفاده می شود، در نظر بگیرید به این دلیل در داروخانه استفاده می شود که امکان دارد نوعی اسید داخل داروخانه وجود داشته باشد، بنابراین باید از این نوع کفپوش در داروخانه استفاده شود.

کفپوش اپوکسی دکوراتیو

این نوع کفپوش ها بیشتر برای زیبایی محیط بیمارستان به کار می رود، به این صورت که اگر دقت کرده باشید هنگامی که به یک بیمارستان یا کیلینیک می روید یک زیبایی خاصی به چشم شما می خورد، اصلی ترین زیبایی بخش بیمارستان و کیلینیک کفپوش اپوکسی دکوراتیو می باشد که امروزه به صورت چند مدل می باشد، این نوع کفپوش ها نوعی کفپوش رطوبتی می باشد و خیلی راحت می توان کارکنان بیمارستان کار شست و شو  کفپوش بیمارستان را انجام دهند.

کفپوش آنتی داست

این نوع کفپوش یه سطح بالا تر از کفپوش های آنتی استاتیک می باشد به این صورت می باشد که از هاردنر و پلی آمین ساخته شده است، یکی از دلایلی که باعث می شود از این نوع کفپوش ها در اتاق های عمل جراحی و دیگر اتاق های بسیار مهم مخصوصا در بخش آلودگی محیطی استفاده می شود این است که دارای مقاومت مکانیکی، شیمیایی، فشاری و فرسایشی می باشد که امروزه بیشتر از این نوع کفپوش ها در اتاق های عمل و دیگر اتاق های که شرایط محیطی مهمی برخورد دار می باشند استفاده می شود.

مزایای کفپوش اپوکسی بیمارستان

این نوع کفپوش ها همانند کفپوش های اپوکسی که در صنعت و بخش های دیگر به کار می رود یک سری مزایا دارد که در ادامه هر کدام را در ادامه خواهیم گفت.

  1. زیبایی که به محیط بیمارستان می دهد
  2. عمر بلند بالای این نوع کفپوش ها
  3. آنتی اسید و باکتریال بودن
  4. یکسان بودن و برابر بودن کفپوش
  5. ضد خش و شکستن
  6. مانع بیشتر شدن آلودگی های که داخل محیط وجود دارد
  7. زیبا و تمیز نگه داشتن محیط بیمارستان

کاربرد کفپوش اپوکسی بیمارستان

همان گونه که گفتیم این کفپوش ها یک سری کاربرد دارد که در بالا توضیح داد اما در خلاصه کاربرد اصلی کفپوش های اپوکسی بیمارستان را به صورت خلاصه به آن اشاره می کنیم، با ما همراه باشید.

  1. اتاق عمل
  2. بخش داروخانه و داروسازی
  3. آشپزخانه بیمارستان
  4. فضای راهرو بیمارستان
  5. بخش های تخصصی بیمارستان
نتیجه گیری

در آخر به این جمع بندی می رسیم که اصلی ترین بخشی که یک بیمارستان می تواند داشته باشد کفپوش های آن بیمارستان می باشد، امروزه کفپوش های اپوکسی بسیار مورد اهمیت و کاربرد قرار می گیرد، اکنون از کفپوش های اپوکسی در بخش های مختلف بیمارستان‌ها و درمانگاه هامی شود که هر کدام را در بالا توضیح دادیم، اگر به دنبال این هستید که برای اتاق عمل جراحی یک کفپوش اپوکسی نصب کنید توصیه ما به شما این است که از کفپوش های اپوکسی بیمارستان مدل آنتی داست استفاده کنید زیرا نسبت به کفپوش های آنتی استاتیک کاربرد بیشتر و مهم تری دارد.

سوالات متداول کفپوش اپوکسی بیمارستان

1برای نظافت کفپوش های اپوکسی بیمارستان باید چه کار کنیم؟
اگر به دنبال این هستید که کار نظافت کفپوش های اپوکسی بیمارستان را انجام دهید می توانید به صورت مجزا یک تیم حرفه که کار نظافت انجام می دهند استخدام کنید، ولی اگر نمی خواهید هزینه زیادی کنید خود نیز می توانید با کادر بیمارستان کار نظافت را انجام دهید.
2از کجا می توانیم کفپوش اپوکسی تهیه کرد؟
به صورت کلی فروشگاه هایی که لوازم مربوط به کفپوش های خانه و یا شرکت های صنعتی که کار تولید این نوع کفپوش های اپوکسی بیمارستان را دارد می توانید خریداری کنید، اما توصیه می شود با کار بلد این نوع کفپوش ها بروید تا به شما جنس نا مرغوب و بی کیفیت ندهند.
3آیا کیفیت کفپوش اپوکسی تاثیری در آلودگی محیطی دارد؟
بله به صورت کلی اگر هرچه کیفیت این کفپوش ها بالا باشد و بهتر باشد باعث می شود که آلودگی که در محیط وجود دارد کمتر شود و حتی گاهی اوقات سرعت تکثیر آن ها را کم کند، به صورت خلاصه کیفیت کفپوش اپوکسی مهم و حائز اهمیت می باشد.
4نظافت کفپوش اپوکسی بیمارستان باید هر چند مدت یک بار صورت گیرد؟
این بستگی به استاندارد آن محیط دارد گاهی اوقات می باشد که شرایط محیطی که داخل بیمارستان است زیاد مهم نباشد بنابراین می توانید در طول هر هفته ای یک بار نظافت را انجام دهید ولی اگر شرایط محیطی بسیار مهم می باشد که قطعا همین گونه است معمولا روزانه یک بار یا دو روز یک بار کار نظافت محیط بیمارستان صورت گیرد.

1 Comment

  1. امیر گفت:

    ممنون از مطلب مفیدی که در سایتتون قرار دادین.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلین روم