تجهیزات و دستگاه های داروسازی

تجهیزات و دستگاه های داروسازی

تجهیزات داروسازی

همانطور که می دانید برای ساخت داروها معمولا نیازمند یک کلین روم یا همان اتاق تمیز می باشد تا داروهایی که ساخته می شود هیچ گونه باکتری یا میکروب نداشته باشد تا هنگامی به فردی آسیب بزند. ما در این مقاله به تجهیزات و دستگاه های داروسازی که در کلین روم استفاده می شود می پردازیم و به شما کمک می کنیم که این موارد را به خوبی بشناسید.

لیست تجهیزات و دستگاه های داروسازی

همانطور که می دانید برای ساخت دارو به تجهیزات و دستگاه های مختلفی نیازمند است که ما بعضی از آنها را برای شما نام می بریم ولی در کل فراموش نکنید که مهم ترین چیزی که شما نیازمند هستید در صنعت داروسازی، کلین روم می باشد.

ما لیستی از بعضی از تجهیزات و دستگاه های مورد نیاز برای ساخت دارو برای شما آماده کرده ایم که می توانید در زیر همین متن مشاهده کنید.

  • پلاریمتر اتوماتیک

    Automatic-Polarimeter

    Polarimeter

  • رفراکتومتر اتوماتیک
  • فرمانتور آزمایشگاهی و ضنعتی
  • مادون قرمز فوریه (FTIR)
  • اسپکتروفتومتر تک پرتویی و دو پرتویی UV-VIS
  • اسپکتروفلوریمتر یکی از تجهیزات داروسازی
  • دستگاه جذب اتمی یا Atomic Absorption
  • کروماتوگراف گازی با انواع دتکتورهای FID-TCD-ECD-NPD
  • کروماتوگراف جرمی
  • آنالایزر حرارتی
  • آب مقطرگیری
  • دیونایزر یکی دیگر از تجهیزات داروسازی

حال که با نام های انواع تجهیزات داروسازی آشنا شده اید بهتر است بعضی از لوازمات داروسازی نیز آشنا شوید مانند: دستگاه پرس قرص، دستگاه تست حلالیت قرص، دستگاه تست فروپاشی قرص، دستگاه سختی سنج قرص، دستگاه تست شکستگی قرص، تانسیومتر کشش سطحی، فریزدرایر، کارل فیشر و پتانسیومتر، میکروسکوپ با سیستم مانیتورینگ و ….

لیست تجهیزات و دستگاه های داروسازی

لیست تجهیزات داروسازی

اشکال مختلف تجهیزات آزمایشگاهی داروسازی

برای تعیین خصوصیات ذرات، حال اگر به فعل یا انفعالات بیومولکولی نیاز باشد یا خیر، تجهیزات آزمایشگاهی دارویی به روش های تقریبا زیادی بر اساس اینکه کاربردهای آن چیست آزمایش می شوند. تجهیزات آزمایشگاهی دارویی شامل تجهیزاتی مانند آزمایش کننده های شکنندگی، نمونه گیرهای حلال قرص، تجهیزات کنترل پودر یا همان خشک کن های یخ زده شده می شود، اما محدود بر این موارد نمی شوند.

تجهیزات آزمایشگاهی داروسازی

همانطور که می دانید بسیاری از فرایندهای پیشرفت و مراحل مهم آن در محیط آزمایشگاهی دارو کشف می شود. توسعه های دارویی شامل فرمول های متفاوتی است ولی محدود فقط به آن نمی شود. در داروسازی با API پیش تشکیل که یکی از مراحل تولیدی می باشد در آن خواص فیزیکی و شیمیایی دارو را مشخص می کنند و نظارت های متعددی قبل از توسعه دارو انجام می شود.

تجهیزات آزمایشگاهی داروسازی

تجهیزات داروسازی

نکات مهم در انتخاب تجهیزات آزمایشگاه داروسازی

شما در هنگام خرید تجهیزات و دستگاه های داروسازی که قرار است در کلین روم استفاده کنید، باید نکاتی را رعایت کنید. بهتر است بدانید که در انتخاب تجهیزات و ابزارهای آزمایشگاهی به هیچ عنوان محدوده قیمت را در نظر نگیرید زیرا که قرار است با آن تجهیزات داروهایی تولید کنید که باید خالص و بدون هیچ ویروس و میکروبی باشد. بنابراین در زمان خرید تجهیزات باید طول مدت عمر دستگاه و کارایی آن در نظر گرفته شود تا به خوبی به شما خدمت کند. همچنین بدانید که قیمت تجهیزات آزمایشگاهی به دلیل نوسانات نمی توان دقیق به شما گفت و بهتر است برای اطلاعات بیشتر با آژند کلین روم تماس بگیرید.

نکات مهم در انتخاب تجهیزات داروسازی

نکات در انتخاب تجهیزات داروسازی

چه پارامترهایی باید در آزمایشگاه های داروسازی مورد بررسی قرار بگیرد؟

همانطور که می دانید، آزمایشگاه های داروسازی در واقع زیر مجموعه آزمایشگاه های شیمی هستند. مهمترین پارامترهایی که باید در آزمایشگاه های داروسازی بررسی شود، داروهای شیمیایی و گیاهی است.

آنالیزهای دارویی با استفاده از دستگاه ها و ابزارهای تعیین کننده ساختار شیمیایی انجام می شود. این دستگاه ها تکنیک و روش های پیشرفته ای برای طراحی و تولید مولکولات دارد که بسیار ویژه می باشند.

سخن پایانی

همانطور که در این مقاله خواندید، ما به شما لیستی از تجهیزات داروسازی برای استفاده در کلین روم به شما معرفی کردیم. همچنین ابزارهایی که نیاز برای داروسازی می باشد را نیز به شما گفتیم. در ادامه مقاله خواندید که نکات مهم در خرید تجهیزات داروسازی توجه نکردن به قیمت آن است، زیرا که باید بهترین وسایل را برای داروسازی انتخاب کنید و بهتر است بجای قیمت به طول عمر و کارایی آن توجه کنید.

برای خرید یک کلین روم و خدمات آن به آژند کلین روم مراجعه کنید. آژند با داشتن بهترین ابزارها و خدمات، بهترین کلین روم را به شما می دهند.

سوالات متداول

  1. مهمترین چیزی که برای داروسازی نیاز است چیست؟
    کلین روم یکی از مهمترین مواردی می باشد که در طول ساخت یک کلین روم نیاز است، زیرا که بدون کلین روم شما نمی توانید داروسازی را شروع کنید.
  2. مهم ترین نکته برای خرید تجهیزات داروسازی چیست؟
    توجه نکردن به قیمت تجهیزات و ابزارها مهم ترین نکته در خرید تجهیزات داروسازی می باشد.
  3. مهمترین پارامتری که باید در داروسازی مورد بررسی قرار بگیرد چیست؟
    مهمترین پارامترهایی که باید در آزمایشگاه های داروسازی بررسی شود، داروهای شیمیایی و گیاهی است.
  4. برای خرید و سفارش ساخت کلین روم باید به کجا مراجعه کرد؟
    آزند کلین روم با داشتن بهترین ابزارها و خدمات، یک کلین روم فوق العاده برای شما آماده می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلین روم