نظافت اتاق تمیز

نظافت در اتاق تمیز

همواره اتاق تمیز از اتاق هایی بوده است که تمیز بودن و نظافت آن همیشه در سطح بالای اهمیت بالای قرار داشته است، اتاق تمیز که در حال استفاده است همیشه حتی اگر بهترین لوازم داخل آن اتاق به کار رود امکان دارد که گاهی اوقات باعث می شود که آلودگی وارد اتاق تمیز شود، بنابر این ما باید بهترین روش را برای نظافت محیط داخل اتاق تمیز انجام دهیم تا مشکلی برای کارکنان و وسایل هایی که داخل اتاق تمیز به کار می رود به وجود نیاورد. امروزه لوازم های زیادی به وجود آمده است برای نظافت اتاق تمیز که در ادامه هر کدام را به صورت کامل توضیح خواهیم داد تا کمکی برای شما باشد.

"علت

روش های مانع وارد شدن آلودگی به اتاق تمیز چیست؟

امروزه راه های زیادی می باشد که باعث شود آلودگی وارد اتاق تمیز نشود، در ادامه راه های برای اینکه آلودگی ها وارد اتاق تمیز نشود را در ادامه خواهیم گفت.

پوشاندن پنجره اتاق تمیز

امروزه پنجره یکی از اصلی ترین دلایلی می باشد که باعث شده است آلودگی های که بیرون اتاق تمیز وجود دارد وارد نشود، اتاق های تمیز باید به حدی باشد که کمترین آلودگی وارد اتاق تمیز شود و شرایط محیطی را به تداخل بی اندازد، در نظر بگیرید که اگر به دنبال این هستید که شرایط محیطی اتاق تمیز شما در بهترین شرایط و بهترین وضعیت باشد حتما باید کیفیت پنجره شما از بهترین کیفیت باشد.

درب های اتاق تمیز برای جلوگیری از آلودگی

به این صورت می باشد که درب هایی که درون اتاق تمیز به کار می رود نقش بسیار مهمی در شرایط محیطی اتاق تمیز دارد، در نظافت اتاق تمیز باید در نظر بگیرید که هر موضوعی برای خودش بسیار مهم می باشد، درب نیز بسیار حائز اهمیت می باشد، باید به این نکته توجه کنید که درب های که در اتاق تمیز نصب می شود باید بدون درزی باشد که آلودگی از زیر در و یا بالای در وارد اتاق تمیز نشود.

کانال کشی کلین روم

کانال کشی یکی از مهم ترین و اصلی ترین موردی می باشد که باعث شود آلاینده های شیمیای وارد اتاق تمیز شود و باعث شود که نظافت داخل اتاق تمیز صورت بگیرد، کانال کشی که برای تهویه و تصفیه هوا استفاده می شود بسیار مهم می باشد، اگر درزی در بین این کانال کشی ها باشد باعث می شود بیشترین آلاینده های شیمیایی وارد اتاق تمیز شود و در نتیجه مجبور به انجام نظافت در اتاق تمیز شویم. کانال کشی نقش بسیار مهمی نیز دارد که در ادامه مطلب نظافت اتاق در تمیز دارد که به شما خواهیم گفت.

روش نظافت اتاق تمیز چگونه است؟

امروز روش های زیادی برای نظافت در اتاق تمیز به وجود آمده است که در ادامه هر کدام را خواهیم گفت، نظافت داخل اتاق تمیز نقش بسیار مهم و پر اهمیتی می باشد که باید به صورت هفتگی و یا حتی روزانه نظافت اتاق تمیز صورت بگیرد.

  1. جاروبرقی مخصوص اتاق تمیز
  2. دستمال مرطوب
  3. تی های مخصوص اتاق تمیز
  4. غلتک های چسبنده
  5. زمین شو

تمامی مواردی که در بالا ذکر شد هرکدام برای نظافت اتاق تمیز به کار می رود که در ادامه خواهیم گفت.

1-جاروبرقی

امروزه جارو برقی های زیادی برای نظافت در اتاق تمیز به وجود آمده است که بسیار مناسب و پر کاربرد می باشد، جاروبرقی هایی که برای اتاق تمیز امروزه به وجود آمده است کلا به دو دسته تقسیم می شود، وکیوم شده خشک و وکیوم شده مرطوب، به این صورت می باشد جاروبرقی های وکیوم شده خشک که طراحی می شود ذراتی که میکرون های آن بالای 100 می باشد را می توان پاکسازی کرد ولی همچنان ذرات آلاینده ریز روی سطح زمینن وجود دارد. یعنی به طور خلاصه کامل ذراتی که روی زمین می باشد پاک نمی شود و فقط ذرات با میکرون بالای 100 پاک می کند.

اما در مورد جارو برقی وکیوم رطوبتی این گونه است که تمام میکروب ها را به خود جذب می کند فرق نمی کند چی باشد هرچی باشد به خود میگیرد، و همین دلیل باعث شده است که از جاروبرقی وکیوم رطوبتی بیشتر برای نظافت در اتاق تمیز استفاده شود تا جاروبرقی وکیوم خشک.

کاربرد جاروبرقی

جاروبرقی

2-دستمال مرطوب

دستمال مرطوب همانقدر که در مصارف شخصی و روز مره کاربرد دارد بلکه در تمیز کردن اتاق تمیز نیز کاربرد دارد، از دستمال مرطوب در نظافت اتاق تمیز به این دلیل استفاده می شود که باعث بالا رفتن عملکرد نظافت اتاق تمیز می شود، اگر به دنبال این هستید که نظافت کلین روم شما به نحوی بالا رود می توان از دستمال مرطوب در کار استفاده شود، در نظر بگیرید دستمال مرطوب یک چیز اضافی هست و لازم نیست که حتما از دستمال مرطوب استفاده شود.

3-تی های مخصوص

به صورت کلی این تی های مخصوص با جاروبرقی به کار می رود، یعنی اگر اینکه شما بعد از اینکه کارتون با جارو برقی تموم شد باید زمین را طی بکشید که بسیار جذب کننده و براق کننده زمین باشد، به این دلیل از تی در نظافت در اتاق تمیز به کار می رود که آن آلودگی هایی که توسط جاروبرقی جذب نشده است تی بتواند به صورت کامل آن باقی مانده هارا به خود جذب کند و به صورت کامل از بین ببرد

4-غلتک های چسبنده

معمولا این غلتک ها به این صورت می باشد که برای نظافت در دیوار اتاق تمیز به کار می رود، معمولا این غلتک ها حالت دستی دارد و برای آسان تر شدن کار به کار می رود، این غلت ها را می توان آغشته به مایع تمیز کننده کرد و به صورت بالا به پاین یا پاین به بالا کشیده شود و دیوار اتاق تمیز شما تمیز بشود. در نظر بگیرید که دیوار اصلی ترین جا برای چسبیدن آلودگی ها می باشد، میکروب ها می توانند روی دیوار ها بچسبند.

5-زمین شوی اتاق تمیز

زمین شور ها نوعی وسایل می باشد که باعث می شود کف اتاق تمیز را همانند کف های دیگر شست و شو می شود، ولی باید مخصوص باشد زیرا آسیبی به کف اتاق تمیز و کفپوش های که روی آن نصب شده است آسیب وارد نکند و بعدا در طول دراز مدت شما را به مشکل وادار نکند و حتی آلودگی ها نتوانند از زیر زمین وارد اتاق تمیز شود.

کاربرد زمین شوی

زمین شوی اتاق تمیز

سخن پایانی

در این مقاله به بررسی مهم ترین نکات نظافت اتاق تمیز پرداخته شد و لوازم مورد نیاز برای آن گفته شد. امیدواریم برای شما کاربردی بوده باشد.

سوالات متداول نظافت اتاق تمیز

1برای نظافت اتاق تمیز می توانیم خودمان دست به عمل بشیم؟
این بستگی به شما دارد که اگر می دانید که چگونه نظافت اتاق تمیز را انجام دهید بله می توانید تنهایی انجام دهید ولی در نظر بگیرید که نظافت اتاق تمیز هرچه توسط یک تیم حرفه ای صورت بگیرد، و اگر تنهایی شما این کار را انجام دهید بسیار زمان بر و خسته کنند می باشد.
2آیا کیفیت لوازم تمز کردن اتاق تمیز مهم می باشد؟
بله به صورت کلی هر چقدر که کیفیت لوازمی که برای تمیز کردن اتاق تمیز به کار می رود بالا تر باشد بهتر می باشد و نظافت کلین روم نیز  بالا تر می رود و باعث زیبایی هرچه تمام تر می شود.
3از کجا می توان لوازم نظافت اتاق تمیز را خریداری کرد؟
شما می توانید با مراجعه به فروشگاه هایی که لوازم نظافت در اتاق تمیز را به فروش می رسانند خرید خود را انجام دهید، ولی توصیه می شود که اگر سر رشته خاصی در خرید این نوع لوازم ندارید بهتر است که توسط فردی که این نوع لوازم را می شناسد بروید تا خدایی نکرده به شما جنس بنجل و بی کیفیت نفروشانند.
4نظافت اتاق تمیز باید هر چند مدت یک بار صورت گیرد؟
این بستگی به استاندارد اتاق تمیز شما دارد گاهی اوقات می باشد که اتاق تمیزی که طراحی شده است شرایط محیطی آن بسیار مهم نمی باشد و فرق نمی کند که هر چند مدت یک بار نظافت صورت گیرد، ولی اگر استاندارد اتاق تمیز شما به گونه ای است که شرایط محیطی بسیار مهم می باشد، باید در نظر بگیرید که هر چند روز یک بار باید این نظافت کلین روم صورت گیرد که کار شما را دچار اشکال و ایراد نکند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلین روم