نقش استیل ضد زنگ در اتاق تمیز

نقش استیل ضد زنگ در اتاق تمیز

تجهیزاتی که در اتاق تمیز استفاده می‌شوند؛ اغلب از جنس استیل زنگ نزن هستند، زیرا می‌توانند الزامات بهداشتی را به صورت دقیق برآورده کنند. فولاد ضد زنگ از مقاومت بالایی برخوردار بوده و قادر به مقاومت در برابر شدید ترین فرآیندهای تمیز کردن است. در این مقاله به بررسی نقش استیل ضد زنگ در اتاق تمیز می پردازیم.

همچنین نقش استیل ضد زنگ در طراحی همه کاره است، که به ارائه دهندگان مبلمان از جنس استیل اجازه می دهد تا با همکاری با آنها برای ارائه راه حل های سفارشی سازی کلین روم در صورت لزوم، به مشتریان خود کمک کنند تا معیارهای نظارتی را رعایت کنند.

تجهیزات اتاق تمیز از استیل ضد زنگ

تجهیزات اتاق تمیز از فولاد ضد زنگ

نقش استیل ضد زنگ در اتاق تمیز چیست؟

فولادهای زنگ نزن ، مانند فولاد درجه 304، مقاومت بسیار خوبی در برابر خوردگی، تمیز کردن و ضدعفونی دارند؛ از این رو تمیز کردن آن ها آسان است.  همچنین این نوع فولاد در محیط های سخت به خوبی عمل می کنند.

فولادهای زنگ نزن، نه تنها مقاومت بسیار خوبی در برابر خوردگی دارند، بلکه به راحتی تمیز و ضدعفونی می شوند، بدون اینکه خاصیت خود را از دست بدهند و استحکام خود را برای کار در محیط های با شدت بیشتر انجام دهند. توانایی تمیز کردن فولاد ضد زنگ درجه 304 اغلب با شیشه مقایسه می شود چرا که با وجود اینکه هیچ منفذ یا شکافی ندارد که ممکن است کثیفی یا باکتری را به خود جذب کند و اغلب می توان آن را با آب و صابون تمیز کرد و سپس ضدعفونی کرد.

توجه به این نکته حائز اهمیت است که کار با فولاد ضد زنگ در محیط اسیدی یا قلیایی می تواند به سطوح آن آسیب برساند. به طور خاص، این نوع محیط اغلب حفره های سطحی ایجاد می کند که باکتری ها و آلاینده ها را حفظ می کند. نقش استیل ضد زنگ در اتاق تمیز به این صورت است که نسبت به اکثر اسیدها و قلیایی ها بی اثر است. به این ترتیب، از خطر خوردگی ایجاد لکه آلودگی جلوگیری می کند.

استفاده از فولاد زنگ نزن در کلین روم چه مزایایی دارد؟

مبلمان و تجهیزات ساخته شده از استیل زنگ نزن به خصوص در کلین روم می توانند تمیز شدنرا بدون خطر زنگ زدن تحمل کنند، چه با تمیز کردن فشار میله بالا، دمای بالای حرارتی یا تمیز کردن مواد شوینده شیمیایی. علاوه بر این، یکپارچگی ساختاری را حتی در دمای 870 درجه سانتی گراد و محتوای کلرید تا 200/mg/l حفظ می کند.

اگر شرایط شدیدتری نیز وجود داشته باشد، باید از فولاد درجه 316 استفاده شود، زیرا حاوی نیکل و مولیبدن بیشتری است، که مقاومت در برابر خوردگی بیشتری را ارائه می‌دهد که در برابر روش‌های تمیز کردن سخت‌گیرانه تر از جمله محتوای کلرید تا 500/mg/l موثر است.

فولاد زنگ نزن

نمونه فولاد زنگ نزن

سخن پایانی

در مجموعه آژند ما می‌توانیم به شما کمک کنیم تا نیمکت‌های استیل ضد زنگ در کلین روم و مناسب برای موقعیت خود را پیدا کنید. اتاق‌های تمیز و محیط‌های استریل نیاز به کار در اطراف مواد شیمیایی دارند، بنابراین میز کار و سایر مبلمان باید بتوانند در برابر نشت مواد شیمیایی و تمیز کردن شدید مقاومت کنند. ما 304 و 316 را برای چنین کاربردهایی توصیه می کنیم، زیرا هر دو در برابر خوردگی مقاوم هستند و نوع 316 معمولاً در محیط های تولیدی صنعت داروسازی و پزشکی استفاده می شود.

سوالات متداول نقش استیل ضد زنگ در اتاق تمیز

1 فولاد زنگ نزن در چه صنایعی کاربرد دارد؟
استیل زنگ نزن در اکثر صنایع به خصوص کلین روم نقش مهمی را ایفا می کند.
2 برای سفارشی سازی کلین روم چه مواردی را باید در نظر گرفت؟
نوع طراحی، جنس مواد و از این دست موارد از مهم ترین چیزهایی هستند که باید در نظر بگیرید. جهت اطلاعات بیشتر می توانید 8 قانون برای برنامه ریزی کلین روم را مطالعه نمایید.
3 آیا استفاده از استیل ضد زنگ در کلین روم ضروری است؟

با توجه به نقش استیل ضد زنگ در اتاق تمیز لازم است که در برخی قطعه های ضروری از استیل ضد زنگ استفاده شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلین روم