درب اتاق تمیز

ویژگی های درب اتاق تمیز

همانطور که می دانید از مهمترین لوازمی که نیاز برای داروسازی یا آزمایشات آزمایشگاهی است، اتاق تمیز یا کلین روم می باشد. حال کلین روم از اجزا و وسایل مختلفی تشکیل شده است که تمامی آنها مهم و ضروری هستند. از مهمترین تجهیزات اتاق تمیز، می توان گفت درب آن است که جدا ساز محیط بیرون و اتاق تمیز است. ما در این مقاله به درب اتاق تمیز می پردازیم و امیدوار هستیم که محتوای این مقاله برایتان مفید واقع شود.

اتاق تمیز چیست؟

اتاق تمیز اتاقی است که در آن شرایط محیطی از جمله دما هوا و فشار هوا و میزان رطوبت و میزان آلاینده ها کنترل می شود. باید اجزای آن مثل دیوار و در و پنجره به گونه ای ساخته شوند که مانع ورود هرگونه آلودگی و ذرات گرد و غبار به داخل اتاق تمیز شوند. محیطی کنترل شده است که میزان آلاینده های آن از جمله گرد و غبار، میکروب های موجود در هوا، ذرات آلوده و بخارهای شیمیایی را دارد. یک اتاق تمیز دارای سطح آلودگی کنترل شده ای است که با تعداد ذرات در هر متر مکعب در اندازه ذرات مشخص شده مشخص می شود.

اتاق تمیز و درب کلین روم

درب کلین روم

درب های اتاق تمیز

درب های اتاق تمیز یکی از اجزای اساسی تمیز کردن اتاق ها می باشد زیرا وظیفه آب بندی محیط کنترل شده را دارند. اگر به درستی کار نکنند، درب اتاق تمیز در معرض خطر بیشتری از آلودگی قرار دارد.

سطح کاملاً مسطح در درب کلین روم

دربی را انتخاب کنید که از دو طرف سطح کاملاً صاف باشد. اگر لبه هایی برای نشستن غبار وجود نداشته باشد، تمیز کردن و حفظ بهداشت استثنایی بسیار آسان می شود. بهترین گزینه درب است که دارای پنجره های کاملاً جاسازی شده است و کاملاً با دیوارهای اتاق هم تراز شده است.

یکپارچه سازی آسان

از وابستگی سیستم دربهای اتاق تمیز آگاه باشید. بسیاری از تولید کنندگان درهایی را بازاریابی می کنند که فقط می توانند در سیستم های خود ادغام شوند. این امر تغییر پارامترهای موجود در مرکز را بدون به خطر افتادن تمامیت درب تمیزخانه دشوار می کند. درهای مستقل از سیستم را بدون در نظر گرفتن سازنده، می توان در هر اتاق تمیز نصب کرد.

پانل های درب ضخیم

دری را انتخاب کنید که در مقابل خم شدن و شوک مقاوم باشد.

"<yoastmark

سطح بالای استحکام هوا در درب اتاق تمیز

سفتی مناسب هوا باید در چه حدی باشد؟ 3/5 m3 / hm2 که در فشار 200 Pa اندازه گیری می شود، یک مقدار قابل اعتماد و مناسب است. بعضی از درها می توانند به فناوری دو واشر و یک واشر سینک یکپارچه مجهز شده و باعث افزایش سفت شدن هوا حتی بیشتر شوند.

مقاومت در برابر تمیز کردن محصولات

اتاق های تمیز کننده هر روز با انواع مواد شیمیایی قوی در معرض تمیز کردن شدید قرار می گیرند تا از مقادیر بالای بهداشتی اطمینان حاصل کنند. درب اتاق تمیز نیز مانند سایر سطوح کلین روم باید در برابر استفاده منظم از هرگونه مواد تمیز کننده مقاوم بوده و از هرگونه واکنش بین درب و مواد شیمیایی جلوگیری شود.

لعاب ایمنی

در یک اتاق تمیز ، ایمنی در درجه اول قرار دارد. بنابراین ، هر قسمت از محصول باید به گونه ای طراحی شود که بالاترین نیازهای ایمنی را داشته باشد. درب های اتاق تمیز باید به ضد خش، لعاب ایمنی باشند، به این معنی که اگر پنجره خراب شود، در جای خود باقی بماند و خطر پراکندگی وجود ندارد.

  • سطوح آنتی استاتیک

سطوح ضد الکتریسیته ساکن تضمین می کند که درب باعث آلودگی و ریزگردها نمی شود. برای رعایت بهداشت هر چه بیشتر اتاق تمیز، تمام سطوح باید ضد استاتیک از جمله درب تمیز کننده باشند.

"سطح

سخت افزار پریمیوم

این فقط سطح درب نیست که نیاز به توجه ویژه دارد. برای اطمینان از دوام و نگهداری آسان، جزئیات كوچكتر مانند قفل و لولا باید از بهترین کیفیت باشد.

گزینه های قفل کردن

اگر خطر قطع شدن در برق وجود داشته باشد، یک قفل مکانیکی کار را به همان اندازه و سیستم های الکترونیکی انجام می دهد. در صورت وجود سلسله مراتب در سطح دسترسی، در نظر گرفتن یک سیستم کارت ممکن است به بهترین نحو کار کند. از این طریق می توانید مقامات مختلفی را به کارمندان خود بدهید.

درهای اتوماتیک اتاق تمیز ا لمس یک دکمه باز می شوند و به طور خودکار بسته می شوند، که بسیار مناسب است. سیستم های قفل الکترونیکی بالاترین امنیت را با کنترل و انسداد قفل تضمین می کنند.

ضمانت شرایط و خدمات پس از فروش

پس از تصمیم گیری در مورد مشخصات درب اتاق تمیز، زمان آن رسیده است که یک تأمین کننده را انتخاب کنید. چه یک شرکت کوچک یا بزرگ باشد ، به خدمات ارائه شده نگاهی بیندازید. در صورت بروز مشکلی در آینده، اطمینان حاصل شود که کلیه متعلقات و قطعات ضروری قابل سفارش و تحویل است.

خدمات سریع به مشتری

با این کار از تعویض درب با هزینه قابل توجهی جلوگیری می شود. همچنین نوبت تخمین زده شده را در حدود زمان، از سفارش تا تحویل بررسی کنید. وقتی مشکلی در اتاق تمیز بوجود می آید، هر دقیقه حیاتی است. باید خدمات سریع به مشتری را ارائه داد و در صورت بروز هرگونه مشکلی آماده تهیه لوازم جانبی بود. درهای اتاق تمیز تضمین می شود که طی 2-4 هفته پس از سفارش، در هر نقطه از جهان تحویل داده شود.

کلین روم و انتخاب در اتاق تمیز

انواع درب اتاق پاک

نحوه انتخاب درب اتاق تمیز

  • موارد زیر را نیز میتوان برای انتخاب درب کلین روم مد نظر داشت.
  • چهار چوب و فریم دور درب کلین روم از جنس آلومینیوم باشد .
  • لولا ها و دستگیره ها از جنس تمام استیل استفاده شوند و درزهای آن با لایه های پلاستیکی پوشانده شود.
  • در وسط درب اتاق تمیز یک شیشه سکوریت استقاده شود.
  • رنگ درب کلین روم سفید باشد.

درب های اتاق تمیز بصورت هم باد ساخته میشود که ضخامت چهارچوب و درب با دیواره یکسان می باشد درب کلین روم یا به صورت استاندارد و یا بنا به خواست مشتری تولید می شود. درب کلین روم از پروفیل شش متری آلومینیوم آنودایز شده برش خورده و مونتاژ میشود. از ویژگی های پروفیل درب اتاق تمیز همباد بودن سطح پروفیل با سطح ساندویچ پنل میباشد که ویژگی اصلی اتاق تمیز یا همان کلین روم است.

سخن پایانی

همانطور که در این مقاله خواندید، ما به درب اتاق تمیز پرداختیم و امیدوار هستیم که محتوای این مقاله برایتان مفید واقع شده باشد. همچنین در این مقاله خواندید که از مهمترین اجزای اتاق تمیز، درب آن است که جداساز محیط بیرون و داخل آن است. همچنین درب اتاق پاک برای جلوگیری از ورود افراد متفرقه کمک می کند. همچنین خواندید که درب های متفاوتی برای اتاق تمیز وجود دارد که هرکدام را با سطح پروژه خودتان باید انتخاب کنید.

برای سفارش یا هماهنگی ساخت اتاق تمیز، می توانید به آژند مراجعه کنید. آژند با داشتن بهترین ابزارها و متخصص های ساخت اتاق تمیز و تجربه های طولانی، به شما در ساخت یک کلین روم کمک می کند.

 

سوالات متداول درب اتاق تمیز

1چند نوع درب اتاق تمیز داریم؟
درب های متفاوت با مدل و کارایی های مختلف برای کلین روم هستند که پیشنهاد می شود متناسب با پروژه خود آن را انتخاب کنید و یا اگر نیازمند به یک سیستم ایمنی دارد از درب های کلید کارتی استفاده کنید تا از افراد متفرقه جلوگیری کنید.
2درب های کلین روم باید چه ویژگی هایی را داشته باشند؟
وظیفه اصلی درب کلین روم این است که محیط داخل را به کلی از محیط بیرون جداسازی کند و از آلودگی به داخل جلوگیری کند.
3برای سفارش و یا هماهنگی ساخت اتاق تمیز باید به کجا مراجعه کرد؟
آژند با داشتن بهترین ابزارها و متخصص های ساخت اتاق تمیز و تجربه های طولانی، به شما در ساخت یک کلین روم کمک می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلین روم