راهنمای خرید لباس اتاق تمیز

راهنمای خرید لباس اتاق تمیز

راهنمای خرید لباس اتاق تمیز در سال 1400

ما در این مطلب راهنمای خرید لباس اتاق تمیز را در اختیار شما قرار می دهیم تا بتوانید با چشمی باز تر برای این خرید اقدام نمایید. لباس کار اتاق تمیز یکی از مهم ترین ملزومان موجود در این اتاق است که باید توجه داشته باشید این لباس ها دارای مدل های بسیار زیادی نیز می‌باشند.


برای کسی اطلاعات بیشتر در مورد لباس کار ضد الکتریسیته ساکن روی لینک کلیک کنید.


راهنمای خرید لباس اتاق تمیز در سال 1400

نمایی از لباس یکی از پرسنل اتاق تمیز

درباره لباس اتاق پاک

همانطور که می دانید بیشتر لباس هایی که در بازار وجود دارند گرد و غبار تولید می کنند. به همین دلیل مهندسین خبره اتاق تمیز تصمیم گرفتند که لباسی آنتی استاتیک تولید نمایند. لباس های آنتی استاتیک لباس هایی هستند که از تار و پود پلی استر تولید شده اند. دیگر ویژگی های این لباس عبارتند از:

  • تولید شدن با فناوری آنتی استاتیک
  • عمر طولانی داشتن
  • وزن سبک
  • قابل شستشو بودن
  • تولید شدن از الیاف مصنوعی

این لباس ها را در کلین روم یا اتاق پاک استفاده می کنند. می توان گفت که استفاده از تجهیزات خاصی مانند لباس اتاق تمیز در کلین روم یکی از شرایط فعالیت در اتاق های تمیز است. با این کار می توان از وارد شدن آلودگی ها به همراه کارکنان به محیط کلین روم تا 90 درصد جلوگیری کرد.

اتاق پاک چیست؟

اتاق پاک به محیطی گفته می شود که ایزولیه بوده و جدا شده از محیط اطراف است. در این اتاق هیچگونه آلاینده و آلودگی راه ندارد. اگر هم وجود داشته باشند، درصد وجود آنها در کمترین میزان یا به عبارتی نزدیک به صفر می باشد.

کاربرد اتاق پاک:

  • در صنایع تولید نیمه هادی ها
  • در صنایع هوا فضا
  • در تولید لیزر
  • تجهیزات نوری
  • تولید ابزار های پزشکی
  • لوازم الکترونیکی

در این اتاق ها لباس های مخصوصی می پوشند که مخصوص این محیط است. شما می توانید راهنمای خرید لباس اتاق تمیز را در ادامه مطلب بخوانید.

اتاق پاک چیست؟

نمایی از کارکنان کلین روم

چرا در اتاق تمیز لباس مخصوص می پوشند؟

اگر در مورد فضا و ویژگی های کلین روم خوانده باشید حتما می دانید که با نصب فیلتر ها ی مختلف تمام راه های ورود گرد و غبار و آلودگی به کلین روم بسته شده است. اما به هر صورت آلودگی راه ورود دیگری نیز دارد. میکروب ها و باکتری ها و آلاینده های هوا می توانند به همراه کارکنان و وسایلی که همراه آنهاست به راحتی به اتاق تمیز وارد شوند.

به همین دلیل یک سری قوانین برای فعالیت کارکنان اتاق پاک تدوین و تصویب کرده اند. یکی از این قوانین پوشیدن لباس مخصوص و ایزوله به هنگام کار در اتاق تمیز است. سایر قوانین عبارتند از:

  • استفاده از دستکش
  • استفاده از ماسک
  • استفاده از عینک
  • عدم استفاده از دخانیات
  • عدم  استفاده از وسایل اضافی
  • عدم  جا به جایی مواد خوراکی
  • عدم استفاده از لوازم آرایشی و بهداشتی

تمام این موارد و قوانین را می توان گفت که شرایط کسی است که قرار است در اتاق تمیز فعالیت داشته باشد. در ادامه شماری از ویژگی های لباس اتاق تمیز را برای شما عزیزان مطرح می کنیم.

مشخصات و ویژگی لباس های اتاق تمیز

خب پس تا اینجا ما به شما گفتیم که اتاق تمیز چیست، چه لباسی در اتاق تمیز استفاده می شود و قوانین مربوط به پوشیدن اتاق تمیز را برای شما شرح دادیم. باید گفت که شرایط اتاق پاک می تواند بسته به کلاس بندی، با اتاق پاک دیگر تفاوت داشته باشد. برای مثال لباس های اتاق تمیز مورد استفاده در کلین روم نوع D باید به گونه ای باشند که تمامی بدن از جمله مو، ریش، صورت، کفش و بدن را پوشش دهد.

لباس های اتاق تمیز نوع C نیز به صورت یک تکه یا دو تکه هستند. در واقع این لباس ها باید دارای یقه های بلند باشند و نباید در محیط ذره ایجاد نمایند.  لباس های اتاق تمیز های کلاس B و A نیز باید به صورت کامل سر و موها را بپوشاند و داخل یقه لباس قرار گیرند. همچنیندر این فضا باید از ماسک برای جلوگیری از ریختن قطرات عرق صورت استفاده شود.

همچنین برای اتاق هایی با این کلاس می بایست کارکنان از دستکش های لاستیکی استریل شده استفاده نمایند. انتهای لباس از هر جهت باید در داخل آستین، گردن و پاپوش قرار بگیرد. بدین ترتیب می توان ورود ذررات بدن به محیط را کنترل کرد.

نحوه خرید لباس مخصوص اتاق پاک

با توجه به اینکه بدن انسان یک منبع تولید کننده ی آلودگی برای فضاهای اتاق تمیز است باید در هنگام کار از لباس های آنتی استاتیک استفاده شود. این حرکت می تواند از ورود میکروب ها به فضای کلین روم جلوگیری کند. ولی گاها خود لباس فرد نیز می تواند منبع آلودگی باشد. بنا براین باید برای تولید لباس های افراد حاضر در کلین روم از پارچه های داکرون و پلی استر استفاده کرد. با استفاده از این پارچه ها دیگر نیازی به نگرانی نیست.

خب به دلایلی که در بالا اشاره کردیم نیاز است که این لباس ها را از مراکز معتبر و مخصوص بخرید. به این دلیل که در این مراکز و فروشگاه ها، لباس با کیفیت بالا تولید می شود.

شرکت جهان ابنیه ی آژند با سالها تلاش در زمینه کلین روم موفق شده است که خط تولید تجهیزات اتاق تمیز را راه اندازی نماید. شما می توانید برای خرید یا اجاره کلین روم و تجهیزات آن به سایت آژند کلین روم مراجعه کرده  و سفارش خود را ثبت نمایید.

نحوه خرید لباس مخصوص اتاق پاک

لباس کلین روم از 3 زاویه

در نهایت

لباس کلین روم محافظ بسیار پر کاربردی در جلوگیری از میکروب ها و باکتری هاست. بنابراین باید این لباس را از جای مطمئنی سفارش داد تا از مرغوب بودن آن اطمینان پیدا کرد.

سوالات متداول راهنمای خرید لباس اتاق تمیز

    1. لباس اتاق تمیز چیست؟
      لباسی است ایزوله و سراسری مانند لباس فضانورد ها هکه تمام بدن را کاملا می پوشاند.
  1. ویژگی های لباس اتاق تمیز؟
    از پارچه ی آنتی استاتیک تولید شده که هم ذره آزاد نمی کند و هم به راحتی قابل شست و شو است.
  2. چگونه می توان اتاق تمیز سفارش داد؟
    شنما می توانید برای این منظور با شماره های درج شده در سایت آژند تماس بگیرید. متخصصان و کارشناسان خبره به خوبی شما را در امر خرید لباس تمیز یاری خواهند کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلین روم