نحوه تمیز کردن هود کلین روم

هود کلین روم

ممکن است که در نگاه اول نحوه تمیز کردن هود کلین روم یک کار واضح به نظر برسد، اما فاکتورهای زیادی وجود دارد که باید در نظر بگیرید. حتی مهمتر از آن، یک هود جریان آرام تمیز به اطمینان از ایمنی بیماران و مصرف کنندگان در انتهای دریافت کننده آن محصولات کمک می کند.

برای محیط‌هایی که نیاز به استریل به عنوان اولویت اصلی خود دارند، یک رویکرد روشمند برای تمیز کردن به حذف احتمال رشد میکروبی، تمیز کردن هود كلين روم است. البته درست است که خسته کننده است، اما کاملا ضروری است. یک هود تمیز یک هود ایمن ، هم برای پرسنل و هم برای مصرف کنندگان است بنابراین استفاده از یک استراتژی که آلاینده ها را از معادله خارج کند بسیار مهم است.

گام به گام نحوه تمیز کردن هود اتاق تمیز

گام های تمیز کردن هود اتاق تمیز عبارت اند از:

ضدعفونی کردن یا استریل کردن؟

ابتدا، مشخص کنید که طبق روش استاندارد تاسیسات خود به چه سطح تمیزی نیاز دارید. سه سطح از تمیزی وجود دارد که می توانید هنگام تمیز کردن هود جریان آرام خود به آنها دست یابید:

ضدعفونی کردن هود کلین روم

ضدعفونی کردن هود اتاق تمیز

تمیز کردن استاندارد

کثیفی و آلودگی های قابل مشاهده را از بین می برد و تعداد میکروب ها را بر روی سطح کاهش می دهد که احتمال بیماری، عفونت و آلودگی را کاهش می دهد.

ضد عفونی کردن

برای از بین بردن قارچ ها، ویروس ها و باکتری ها با استفاده از یک ماده تمیز کننده.

استریل کردن

برای پاک کردن کامل چیزی از میکروارگانیسم ها، حذف کامل میکروب یا باکتری با استفاده از حرارت، مواد شیمیایی و/یا فشار. یک ابزار استریل شده هیچ آلاینده ای روی سطح خود اعم از قابل رویت یا غیر قابل مشاهده ندارد. استریلیزاسیون در محیط های آزمایشگاهی معمولاً از طریق اتوکلاو انجام می شود، اما فلو هودها برای قرار گرفتن در اتوکلاو بسیار بزرگ هستند.

به خاطر داشته باشید که همه مواد شوینده شیمیایی با مواد هود جریان آرام شما سازگار نیستند. مواد فلو هود خود را بشناسید و از چه چیزی برای تمیز کردن آن استفاده کنید .

آماده کردن تجهیزات لازم

برای جلوگیری از تماس شیمیایی با پوست، از دستکش اتاق تمیز، عینک ایمنی، ماسک صورت تمیز و هر لباس دیگری که برای لباس پوشیدنتان نیاز است استفاده کنید. آماده باشید زباله های خود را در یک کیسه زباله تمیز از نظر مواد شیمیایی دور بریزید.

حوله های کاغذی سبب ریزش ذرات می شوند. از این رو شما باید از پارچه یا دستمال مرطوب ایزو مناسب استفاده کنید. مالیدن کثیفی به مواد PVC آکریلیک یا استاتیکی باعث خراشیدگی سطح می شود. اگر کثیفی یا پودری روی هود شل وجود دارد که می تواند سبب ساییدگی شود، از این رو قبل از شروع کار تمیز کردن هود اتاق تمیز از جاروبرقی تمیز اتاق استفاده کنید.

اگر جاروبرقی در اتاق تمیز شما مجاز نیست، به جای پاک کردن یا مالش، به آرامی خاک را پاک کنید.

دستکش کلین روم

دستکش استریل اتاق تمیز

نحوه تمیز کردن و استریل کردن هود افقی:

هود افقی را روشن کنید و اجازه دهید هوا به مدت 30 دقیقه کشیده شود. دستمال تمیز اتاق خود را تا کنید تا یک پد تشکیل شود و دستمال مرطوب را با مقدار زیادی از ماده تمیز کننده خیس کنید. نباید چکه کند، اما نباید خشک هم باشد. یک دستمال خشک راحت تر پاره می شود و به طور موثر خاک را نمی گیرد.

سقف کاپوت را ابتدا از پشت به جلو تمیز کنید و از چپ به راست حرکت کنید. لبه‌های بالایی و گوشه‌های پشتی را پاک کنید.دستمال تمیز اتاق تمیز خود را اغلب بررسی کنید. اگر به نظر می رسد که مقدار قابل توجهی آلاینده جمع شده است، آن را روی آن تا کنید تا یک طرف تازه ظاهر شود، دوباره دستمال را با ماده تمیز کننده خیس کنید و ادامه دهید. دستمال مرطوب را هر چند وقت یکبار که لازم است عوض کنید.

کناره های هود را از پشت به جلو تمیز کنید و به سمت پایین حرکت کنید. لبه‌های کناری و گوشه‌های پایینی پشت را پاک کنید.

سپس به آرامی توری را از چپ به راست، از بالا به پایین تمیز کنید، مطمئن شوید که هرگز یک ماده تمیزکننده را مستقیماً بر روی آن اسپری نکنید، زیرا می‌تواند به رسانه‌های فیلتر حساس هپا مستقیماً در پشت توری آسیب برساند. در عوض، دستمال پاک کننده را اسپری کنید.

سپس سطح کار را از چپ به راست تمیز کنید و به سمت جلو حرکت کنید. این فرآیند تمیز کردن را با استفاده از یک ماده استریل کننده تکرار کنید.

هود افقی کلین روم

هود افقی اتاق تمیز

نحوه تمیز کردن و استریل کردن هود عمودی:

هود جریان آرام عمودی را روشن کنید و اجازه دهید هوا به مدت 30 دقیقه کشیده شود. بعد از این مرحله دستمال تمیز اتاق خود را تا کنید تا یک پد تشکیل شود و دستمال مرطوب را با مقدار زیادی از ماده تمیز کننده خیس کنید. لازم به ذکر است که ماده نباید از دستمال چکه کند، اما خشک هم نباید باشد. یک دستمال خشک راحت تر پاره می شود و به طور موثر خاک را نمی گیرد.

از بالای هود شروع کنید و به آرامی توری را که صفحه فیلتر هود را می پوشاند تمیز کنید و پارچه را از چپ به راست و عقب به جلو حرکت دهید. هرگز یک ماده تمیز کننده را مستقیماً به داخل توری اسپری نکنید، زیرا می تواند به فیلتر حساس هپا مستقیماً در پشت توری آسیب برساند.

دستمال تمیز اتاق تمیز خود را بررسی کنید. اگر به نظر رسید که مقدار قابل توجهی آلاینده جمع شده، آن را تا کنید تا یک طرف تازه ظاهر شود، دوباره دستمال را با ماده تمیز کننده خیس کنید و ادامه دهید. دستمال مرطوب را هر چند وقت یکبار که لازم است عوض کنید.

پشت کاپوت را از چپ به راست تمیز کنید و به سمت پایین حرکت کنید. لبه های پشتی و گوشه های بالایی را پاک کنید.سپس کناره ها را از پشت به جلو تمیز کنید، از بالا شروع کنید و به سمت پایین حرکت کنید. سپس سطح کار را از پشت به جلو، از چپ به راست تمیز کنید.

هود عمودی کلین روم

هود عمودی اتاق تمیز

نکات اضافه تمیز کردن هود اتاق تمیز

فرآیند تمیز کردن را با استفاده از یک ماده استریل کننده تکرار کنید.هنگامی که این مراحل را انجام دادید، می توانید با کشیدن یک دستمال مرطوب در امتداد سطح، تمیز بودن هود را آزمایش کنید. در بیشتر موارد، تمیز کردن قابل مشاهده برای ادامه استفاده از هود کافی است. در موارد نادری که اینطور نیست، نور را تغییر دهید تا روشن‌تر شود و نقاط بیشتری پیدا کنید.

فرآیند استریل کردن را می توان در صورت نیاز بین عملیات در طول روز فقط با یک ماده استریل کننده تکرار کرد. اگر هود کثیف شد، مراحل تمیز کردن را با مواد ضد عفونی کننده تکرار کنید.

سخن پایانی

نحوه تمیز کردن هود کلین روم از مواردی است که باید به آن توجه ویژه ای کرد تا اتاق تمیز همچنان تمیز باقی بماند چرا که هود حتی در اتاق تمیز هم دچار خاک گرفتگی می شود.

سوالات متداول نحوه تمیز کردن هود کلین روم
  1. از کجا می توان بهترین هود کلین روم را تهیه کرد؟
    جهت اطلاعات بیشتر در این مورد می توانید با کارشناسان آژند در ارتباط باشید.
  2. آیا می توان توری هودی را عوض کرد؟
    بله این امر شدنی بوده و شما می توانید آن را عوض کنید.
  3. آیا ماده استریل کننده باید خاص باشد؟
    تنها در صورتی که در حین پاک کردن به هود آسیب نزند کافی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلین روم