هود میکروبی لامینار

کاربرد هود میکروبی لامینار

هود میکروبی لامینار چیست؟

همان گونه که می دانید امروزه اتاق تمیز تبدیل شده است به یکی مناسب ترین اتاق های که می توان برای شرایط حساس از آن ها استفاده کرد، اما سوالی که پیش می آید این است که برای چه باید از هود میکروبی لامینار در اتاق تمیز استفاده شود؟ همان گونه که میدانید همواره شرایط محیطی در اتاق تمیز مهم و حائز اهمیت بوده است، اما هود میکروبی لامنیار به این دلیل استفاده می شود که هوای که داخل اتاق تمیز می رود کاملا تازه و تمیز باشد، اگر یادتان باشد گفتیم که در اتاق های تمیز از کانال کشی ها و هود ها استفاده می شود، هود میکروبی لامینار دارای یک فیلتر به نام هپا می باشد که در ادامه این نوع فیلتر را نیز مورد بررسی قرار می دهیم، با ما همراه باشید.

تصویری از هود لامینار

هود میکروبی لامینار چیست؟

کاربرد هود میکروبی لامینار

امروزه هود میکروبی لامنیار کاربرد های زیادی دارد، اما کاربرد اصلی این نوع هود این است که زمانی که هوا به دنبال وارد شدن به اتاق تمیز می باشد باید از این نوع هود گذر کند، به این صورت که هوا از هود می گذرد اما آلاینده و ذرات شیمیایی که داخل هوا وجود دارد نمی تواند از فیلتر هپا رود شود، اگر به دنبال این هستید که شرایط محیطی اتاق تمیز خود را در بهترین وضعیت قرار دهید به شما توصیه می شود که از هود میکروبی لامینار برای تمیزی صد در صد شرایط محیطی اتاق تمیز خود استفاده کنید.

یکی دیگر از کاربرد های هود میکروبی این است که هوای تهویه شده توسط هود میکروبی را به صورت خطی به کار کنانی که داخل اتاق تمیز می باشند به صورت کاملا ملایم وارد می کند، به این صورت که هم هوا کاملا تمیز می باشد و هم کارکنان از وضعیت باد بسیار خرسند می باشند. اما کارای اصلی که این هود میکروبی لامینار دارد این است که سرعت داخل شرایط محیطی نسبت به هودهای دیگر که در اتاق تمیز به کار می رود کمی متفاوت است، به این صورت که سرعت جریان هوا در اتاق تمیز به این صورت می باشد که از 0.3 تا 0.5 متر بر ثانیه می باشد که باعث شده است یکی از بهترین ویژگی ها را نسبت به هودهای دیگر به خود اختصاص دهد.

انواع هود لامینار

امروزه هود لامینار تبدیل شده است به یکی از هود های که دارای چند نوع می باشد، در ادامه قرار است انواع هود میکروبی لامنیار که برای اتاق های تمیز به کار می رود را به شما ارائه دهیم، به صورت کلی این نوع هود میکروبی لامینار به 2 صورت افقی و عمودی عرضه می شود که در ادامه آن ها را مورد بررسی قرار می دهیم.

1-افقی

شما می توانید از این نوع هود در زمانی که شرایط بسیار حساس بوده است و به دنبال این هستید که هیچ آلودگی و ذرات آلاینده ای داخل اتاق تمیز نباشد از این نوع هود میکروبی لامینار افقی در اتاق تمیز خود استفاده کنید، اما این نوع هودهای میکروبی لامینار کاربرد دیگر دارد و آن این است که هوا به صورت مستقیم داخل دستگاه دمیده نمی شود.

 هود میکروبی لامینار

انواع هود لامینار

 

 

 

2-عمودی

اصلی ترین ویژگی که این نوع هود میکروبی لامینار عمودی نسبت به هود میکروبی لامنیار افقی دارد این است که می توان از این نوع هودها در اتاق های تمیز که بسیار بزرگ بوده است و حجم هوای به کار رفته داخل آن زیاد می باشد می توان استفاده کرد، از دید من یک ویژگی که این نوع هود نسبت به هود میکروبی لامینار افقی درد این است که می توان آن را در محیط های بزرگ استفاده کرد، که این ویژگی باعث شده است این نوع هود نسبت به هود افقی محبوب تر و مورد استفاده بیشتری قرار گیرد.

تفاوت هود میکروبی لامینار با هود های دیگر

همان گونه که در اول مطلب گفته شد هود میکروبی لامنیار نسبت به هود های دیگر یک سری ویژگی دارد که در ادامه آن ها را مورد بررسی قرار می دهیم، با ما همراه باشید.

  • یکی از بهترین ویژگی های که این نوع هود نسبت به هود های دیگر دارد این است که شیشه این نوع هود ها فایبر گلس می باشد و افراد می تواند به صورت کنترلی و دستی آن ها را تنظیم کند.
  • همان طور که گفته شد در اول مطلب این نوع هود ها از فیلتر های هپا استفاده می کنند، اما از طرفی دیگر در این نوع هود ها از فیلتر u , v استفاده می کنند که از دید من تبدیل شده است به یکی از اصلی ترین تفاوت های هود میکروبی لامینار.

کلاس های هود میکروبی لامینار

این نوع هود میکروبی لامینار دارای یک سری کلاس و استاندارد همانند کلین روم ها می باشد، در ادامه می خواهیم این نوع کلاس ها را به شما معرفی کنیم. به صورت کلی این نوع هود میکروبی لامینار دارای 3 کلاس می باشد که در ادامه قرار است آن ها را مورد برسی قرار دهیم، با ما همراه باشید.

کلاس یک هود میکروبی لامینار

این نوع هود ها بیشتر در اتاق های تمیز که شرایط محیطی زیاد مهم و حائز اهمیت نمی باشد استفاده می شود، اما در نظر بگیرید که در اتاق های تمیزی که شرایط محیطی نیز مهم می باشد استفاده می شود، اما نسبت به کلاس های دیگر کاربرد کمتری دارد، به این صورت که این نوع هود میکروبی لامینار کلاس یک نمی تواند در برابر میکروب های که امکان دارد در اتاق تمیز وجود داشته باشد به صورت کلی محافظت کند.

کلاس دو هود میکروبی لامینار

این نوع هود ها یکی از اصلی ترین هود های میکروبی لامینار می باشد که امروزه برای اتاق های تمیز که شرایط محیطی بسیار مهم و حائز اهمیت می باشد استفاده می شود، یکی از دلایلی که باعث می شود از این نوع ها در اتاق تمیز مانند اتاق عمل، داروسازی و مراکز تحقیقی استفاده شود این است که برای شما اتاقی کاملا تمیز و ضد عفونی شده را به ارمغان می آورد.

تصویری از انواع کلاس هود لامینار

کلاس دو هود میکروبی لامینار

کلاس سه هود میکروبی لامینار

این نوع هودها زمانی استفاده می شود که اتاق تمیز شما دارای عایق های گازی باشد، بیشترین مصرفی که از این نوع هود ها می کنند این است که حفاظت افراد در آزمایشگاه ها را فراهم و تامین می کند.

نتیجه گیری

در آخر به این جمع بندی می رسیم که این نوع هود ها دارای سه کلاس می باشد که در بالای متن توضیح داده شد، این نوع هود میکروبی دارای فیلتری به نام هپا می باشد که مانع این می شود که اگر هوای دارای ذرات آلاینده شیمیایی و خطرناک برای اتاق تمیز باشد از بین می برد، توصیه می شود اگر به دنبال این هستید که برای اتاق تمیز خود از هود میکروبی لامینار استفاده کنید که شرایط محیطی بسیار مهم و حائز اهمیت است از هود میکروبی درجه دو استفاده کنید.

سوالات متداول هود میکروبی لامینار

1آیا زمانی که از هود میکروبی استفاده می شود میکروب ها به صورت صد در صد از بین می روند؟
بله به صورت کلی زمانی که شما از هود میکروبی لامینار در اتاق تمیز خود استفاده می کنید می توان این را گفت که به صورت صد در صد میکروب ها را از بین می برد.
2برای نصب هود میکروبی چه کار کنیم؟
اگر به دنبال این هستید که هود میکروبی لامینار را نصب کنید می توانید از یک تیم حرفه ای که کار نصب هود میکروبی داخل اتاق تمیز را انجام می دهند استخدام کنید.
3آیا امکان خراب شدن هود میکروبی لامینار وجود دارد؟
بله اگر به صورت درست از این نوع هود در اتاق تمیز خود استفاده نشود و اگر به آن رسیدگی های مناسب و مورد نظر را انجام ندهید هود شما دچار خراب شده و شما باید آن را تعمیر و تعویض کنید.
4از کجا می توان این نوع هود میکروبی لامینار را خریداری کرد؟
به صورت کلی فروشگاه های که کار خرید و فروش کولر ها و هود ها و لوازم خانگی را انجام می دهند هود میکروبی لامینار را نیز به فروش می گذراند، اگر به دنبال این هستید که جنس با کیفیت خریداری کنید بهتر است که از کارخانه مورد نظر آن را خریداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلین روم