تجهیزات استیل اتاق تمیز

تجهیزات استیل کلین روم

ممکن است نام اتاق تمیز برای شما آشنا باشد. اما دقیقا ندانید که اتاق تمیز به چه اتاقی گفته میشود. و یا اینکه کاربرد اتاق تمیز در چه صنعت ها و حرفه هایی است. حتی ممکن است تجهیزات اتاق تمیز فکر شما را به خود مشغول کند و به دنبال پاسخ تمام پرسش های خود باشید. متاسفانه منابع دقیق و معتبری برای دریافت اطلاعات در مورد اتاق تمیز در ایران وجود ندارد و ممکن است شما دچار سر درگمی شوید. اما به شما نوید میدهیم که سایت ما اطلاعات کامل و جامعی در این مورد در اختیار شما قرار دهد. در این مقاله سعی کرده ایم که در ابتدا مختصری در رابطه با خود اتاق تمیز صحبت کنیم و سپس به معرفی تجهیزات استیل اتاق تمیز بپردازیم. پس با ما همراه باشید.

انواع تجهیزات اتاق تمیز

اتاق تمیز اتاقی است که باید عاری از هرگونه ذره و آلودگی باشد، رطوبت و فشار این اتاق باید کنترل شده باشد و در صورت ورود هرگونه ذره ای باید ترتیبی داده شود تا بقای آن کم شود. اتاق تمیز، اتاق حساسی است که در خطوط غذایی، صنایع میکروالکترونیک، داروسازی و… کاربرد دارد، پس در این اتاق لازم است که همه تجهیزات استفاده شده همین شرایط را برای اتاق ایفا کنند، یکی از تجهیزات لازم برای اتاق تمیز تجهیزات استیل اتاق تمیز می باشد، آن ها لازم است طوری طراحی شوند که باعث تجمع ذرات در اتاق نشوند و مسیر جریان هوا را مختل نکنند. این تجهیزات باید در مقابل موادشوینده نیز مقاوم باشند و ذره ای از خود آزاد نکنند، رعایت این موارد در تهیه تجهیزات اتاق تمیز الزامیست. تجهیزات استیل مناسب برای این گونه اتاق ها می باشند و ما در این مقاله قصد داریم توضیحاتی در مورد تجهیزات استیل اتاق تمیز بیان کنیم چنانچه قصد تهیه آن ها را دارید بهتر که این مقاله را مطالعه نمایید.

تجهیزات استیل اتاق تمیز

برای اتاق تمیز استفاده از تجهیزات با کیفیت بالا و عاری از هرگونه آلودگی و میکروب از اهمیت بالایی برخوردار است که باید مورد توجه قرار گیرد

چند نمونه از انواع تجهیزات استیل اتاق تمیز که باید از آن ها استفاده شود:

  • بنچ استیل
  • سینک استیل
  • کمد استیل
  • نرده استیل
  • ترولی استیل
  • کفشور استیل
  • گارد محافظ دیوارها
  • تی شور استیل
  • میز و قفسه استیل
  • پس باکس و پس ترو
  • مبل و صندلی استیل
  • و..
تصویری از میز استیل

تجهیزات استیل

حال قصد داریم توضیحاتی در مورد تعدادی از آن ها بیان کنیم:

کمد استیل در اتاق تمیز

کمد استیل اتاق تمیز یکی از تجهیزات استیل اتاق تمیز می باشد که بسته به کاربری و استفاده از آن در ابعاد مختلف طراحی و ساخته می شود. چنانچه قصد استفاده از کمد استیل را در محیط حساسی مانند داروسازی، اتاق تمیز و… داشته باشید، رعایت این نکته بسیار اهمیت دارد که به دلیل آن که از تجمع آلودگی و میکروب ها در درز های کمد جلوگیری شود، در آن ها هیچ درز و لبه ای نباید وجود داشته باشد. از این کمد ها برای نگهداری تجهیزات و وسایل اتاق تمیز استفاده می شود.

کمد استیل از جنس ورق استیل می باشد، استفاده از این کمد ها درصنایع مختلفی کاربرد دارد، مانند: کارخانه جات صنایع غذایی، آشپرخانه های صنعتی، بیمارستان ها، آزمایشگاه ها …بسته به نوع نیاز این کمد ها در ابعاد و متفاوت ساخته می شود.

کاربرد بنچ استیل در کلین روم

یکی از تجهیزات استیل اتاق تمیز که استفاده از آن بسیار کاربرد دارد، بنچ استیل می باشد. از بنچ استیل در اتاق تمیز میتوان به عنوان جداکننده قسمت های تمیز استفاه کرد. کاربرد بنچ بدین صورت است که قبل از ورود کارکنان به محیط های تمیز در قسمت رختکن به عنوان یک مرز قرار میگیرد و کارکنان می بایست قبل از ورود به محیط کفش های خود را تعویض کنند و آن هارا داخل طبقات بنچ بگذارند پس از آن می توانند کفش تمیز خود را بپوشند و وارد محیط تمیزتر شوند. برای جلوگیری از تجمع آلودگی در کلیه سطوح بنچ  هیچ گونه درز و لبه ای وجود ندارد و میتوان آن را به صورت یک سطح صاف و یکنواخت بدون استفاده از جوش بسازند. از بنچ استیل به عنوان مکانی برای نشستن و استراحت نیز میتوان استفاده کرد.

بنچ استیل

بنچ استیل اتاق تمیز

میز استیل در اتاق پارک

از تجهیزات استیل اتاق تمیز می توان به میز استیل اشاره کرد که در ساخت آن هیچ درزو لبه ای برای جلوگیری از تجمع میکرویب ها وجود ندارد و از ورق استیل ساخته می شود. میز استیل کاربردهای زیادی دارد و از آن میتوان درمکان هایی مانند آزمایشگاه ها، بیمارستان ها، صنایع غذایی و هرمکانی که عدم وجود آلودگی و میکروب در آن مکان اهمیت داشت باشد، استفاده کرد. میز های استیل در انواع ثابت، چرخ دار، دارای طبقه و بدون طبقه ساخته می شوند.

انواع میزهای استیل در اتاق تمیز:

  • میز مدیریت استیل
  • میز کامپیوتر استیل
  • میز کار تمام استیل ثابت
  • میز کار استیل چرخ دار

میزهای استیل قابل استفاده در اتاق های تمیز در گرید های مختلف SS304 ، SS316 و …مطابق استانداردهای ISO ، GMP ، E209 برای تمام اتاق های تمیز با کلاس های 100 ، 1000 ، 10000ساخته می شوند.

کاربرد صندلی استیل در کلین روم

از تجهیزات استیل اتاق تمیز میتوان به صندلی های بدون تکیه گاه استیل اشاره کرد، این صندلی ها در آزمایشگاه ها و اتاق های تمیز که به صندلی های ایمن، تمیز و بدون آلودگی نیاز دارند، استفاده می شوند. این صندلی ها تمام استیل هستند و به صورت بسیار مستحکم ساخته می شوند. طراحی و ساخت  آن ها به صورت ارگونومیک و راحت و متناسب برای استفاده در اتاق تمیز و آزمایشگاه ها می باشد، قابلیت تنظیم ارتفاع دارند و به صورت پایه دار و چرخ دار هستند. این صندلی ها در دو نوع بدون تکیه گاه و با تکیه گاه ساخته می شوند.

آیا می توان در اتاق تمیز از کابینت استیل استفاده کرد؟

کابینت های استیل یکی از تجیهزات استیل کلین روم، آزمایشگاه ها، بیمارستان ها، کارخانه های صنایع غذایی و هر مکانی که محیط تمیز و بدون میکروب در آن ها بسیار اهمیت دارد، قابل استفاده می باشد. کابینت های تمام استیل در ابعاد و اندازه های متفاوت مطابق با کاربری مورد نیاز و ابعاد محل مورد استفاده ساخته می شوند. طراحی آن ها طوری است که برای جلوگیری از تجمع هرگونه آلودگی بدون هرگونه درز و لبه ساخته می شوند.

کابینت استیل

کابینت استیل اتاق تمیز

ترولی استیل از تجهیزات استیل اتاق تمیز

از تجهیزات استیل اتاق تمیز ترولی استیل می باشد که در ابعاد متفاوت متناسب با نوع نیاز ساخته می شود. برای استفاده در مکان هایی مانند اتاق های تمیز ،آزمایشگاه ها، بیمارستان ها، صنایع دارو سازی و… کاربرد دارد. از ترولی استیل برای جابه جایی وسایلی مانند سرم، داروها، دستگاه تنفس و… استفاده می شود.

کمد استیل دو درب

کمد استیل از جنس ورق استیل ساخته میشود و برای استفاده در ازمایشگاه ها، اتاف های تمیز، صنایع داروسازی و… کاربرد دارد. کابینت مکانی است که در آنجا لباس و وسایل پرسنل نگهداری می شود. این کمدها در ابعاد و ظاهر متفاوت متناسب با کاربری مورد نیاز و طبق استاندارهای اتاق تمیز ساخته می شوند.

سخن آخر

تجهیزات استیل کلین روم معمولا بدون درز و لبه برای جلوگیری از تجمع میکروب ها و در اندازه های متفاوت طبق نیاز و کارایی مورد نظر ساخته می شوند. در این مقاله انواع تجهیزات اصلی اتاق تمیز را بیان کردیم و توضیحاتی درمورد آن ها دادیم امیدواریم که اطلاعات کافی را از مطالعه مطالب کسب کرده باشید

سوالات متداول تجهیزات استیل اتاق تمیز

1به چه دلیل در اتاق های تمیز از تجهیزات استیل استفاده می شود؟
  به دلیل این که تجهیزات استفاده شده باید به راحتی تمیز شوند و در مقابل مواد شوینده و ضدعفونی کننده نیز مقاوم باشند.
2مشخصات فنی سینک استیل چیست؟
سینک استیل مجهز به پایه های قابل تنظیم می باشد، صفحه رویی از ورق استنلس استیل می باشد و پایه ها نیز از پروفیل استیل نگیر می باشند.
3فن فیلتر یونیت های اتاق تمیز چه مشخصات فنی دارند؟
جنس فن فیلتر یونیت ها از ورق استنلس استیل می باشد، مجهز به دوفیلتر هپا و پری فیلتر هستند، کم مصرف می باشند و میتوانند از ورود هرگونه ذزه و میکروب به داخل اتاق تمیز جلوگیری کنند.

4 Comments

  1. میثم گفت:

    تجهیزات استیل اتاق تمیز در کجاها استفاده میشه؟

  2. ثمین گفت:

    صندلی استیل در اتاق تمیز چه کاربردی دارد؟

  3. این صندلی ها تمام استیل هستند و به صورت بسیار مستحکم ساخته می شوند. طراحی و ساخت آن ها به صورت ارگونومیک و راحت و متناسب برای استفاده در اتاق تمیز و آزمایشگاه ها می باشد. به عنوان مکانی برای نشستن و استراحت استفاده می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلین روم