کفشور کلین روم

اتاق تمیز محیطی است که برای فعالیت هایی مثل تحقیقات و تولید ایجاد می شود که در آن آلودگی و غلظت ذرات و پارامترهای محیطی دیگر تحت کنترل قرار می گیرد. طراحی و ساخت اتاق تمیز نیاز به یک سری تجهیزات و محصولات دارد. از دیوار و درب گرفته تا کف و کفشور که همه باید طبق استانداردها قرار بگیرند. از این تجهیزات، کفشور کلین روم و کفشور استیل اتاق تمیز است که اگرچه در ذهن مثل دیوار و هواساز و یا سایر تجهیزات دیگر بزرگ نمایی نمی کند ولی مزایای کفشور استیل کلین روم متعدد است و با همان کوچکی از شاخص های مهم از محصولات و ملزومات به حساب می آید.

کفشور اتاق تمیز چیست؟

شاید کفشور خیلی اسم آشنایی برای ما نباشد. ولی بارها و بارها آن را دیده ایم و هر روز با این محصول سروکار داریم. کفشور رابط کف ساختمان و لوله های فاضلاب است که در کف برای جمع آوری آبهای کف حمام و یا سرویس بهداشتی و هر جایی که نیاز به تخلیه آب از سطح و کف است قرار می گیرد. آب جمع شده از سطح کف توسط کفشور به فاضلاب منتقل می شود. کفشورها دارای جنس و انواع مختلف است که آنرا به دسته های کفشور برنجی، طلایی و استیل طبقه بندی می کنند.

هر کف شوری در جایی کاربرد و استفاده بیشتری را دارد. مثلا کف شورهای نقطه ای دیگر کارایی سابق را ندارند و کف شورهای خطی جایگزین آن شده اند که هم ظاهر زیباتری را دارند و از نظر کاربردی هم موثرتر هستند. در ابتدا کفشورها از جنس پلاستیک بودند ولی با گذشت زمان و پیشرفت در این زمینه هم از لحاظ کاربرد و هم ظاهر، کفشورهای استیل وارد بازار شدند.

یکی از الزامات اتاق تمیز که در پاک کنندگی کلین روم نقش بسیاری دارد، کفشور است. پاک کنندگی کف در کلیم روم از جهت کاشتن آلایندگی ها و آلودگی ها بسیار اهمیت دارد. کفشور آب های جمع شده در کف کلین روم را به فاضلاب هدایت می کند.

کفشور در کلین روم با توجه به لوله هاکشی داخل اتاق تعبیه می شود. کفشور اتاق تمیز با توجه به اندازه لوله های فاضلاب ساخته می شوند. اطراف کفشورها و درزهای اتصال آن به کف پوش توسط چسب سیلیکون آنتی باکتریال کاملا درز بندی می شود. کفشورها انواع مختلفی دارند که هر کدام با توجه به کاربرد و نیاز اتاق نصب می شوند. می توان از این انواع به نوع پلاستیکی، برنجی، طلایی و استیل اشاره داشت.

کاربرد و تصویر کفشور استیل اتاق تمیز

کفشور استیل اتاق تمیز

کفشور استیل در کلین روم

وقتی پای دکوراسیون داخلی به کف ها رسید و در ادامه کف آشپزخانه، سرویس بهداشتی و هر جایی که نیاز به جمع آوری آب از سطح را دارد، کفشورهای استیل هم وارد بازار شدند. کفشورهای استیل مقاومت بالایی در برابر مواد شوینده و اسیدی دارند. کفشورهای استیل از نظر ظاهری هم جلوه بهتری نسبت به پلاستیکی دارند و زیباتر هستند. کفشور استیل اتاق تمیز دارای جنس استیل و ضد زنگ (آلیاژ فولاد، کروم، نیکل و مولیبدن) هست و در برابر آب و رطوبت مقاوم هستند.

انواع کفشور استیل اتاق تمیز

در وسط این کف شورها یک خروجی فاضلاب وجود دارد که آب از طریق آن به فاضلاب منتقل می شود. این کفشورها معمولا شکل و المان مستطیل شکلی را دارند. کفشورهای استیل کلین روم به گروه طبقه بندی می شوند.

  • کفشور استیل خطی
  • کفشور استیل سرامیکی

کفشور استیل خطی همان نوع ساده است که دارای المان های ساده است. اما کفشور استیل سرامیکی دارای تفاوت مهمی نسبت به نوع ساده آن است. در این نوع کفشورها، نصب به گونه ای است که یک قطعه سرامیک مثل کاور روی آن قرار می گیرد.

کفشور استیل سرامیکی کلین روم

در این مدل، آب از درزهای بین کفشور و سرامیک گذر کرده و وارد فاضلاب می شود. در این طرح، کفشور قابل دیدن نیست و نمایی شکیل و تمیز به کف و سطح می دهد. اطراف کفشورها در کلین روم و درزهای اتصال آن به کف پوش، توسط چسب سیلیکون آنتی باکتریال کاملا درزبندی می شود.

کفشور اتاق تمیز

کفشور استیل

کفشور استیل خطی کلین روم

شیب بندی یک عامل مهم در تخلیه خوب و درست آب جمع  شده در سطح کف است. خروج آب از سطح یک مکان و هدایت آن به سمت فاضلاب است از وجود یک شیب ایجاد شده صحیح است. در گذشته، کفشورهای ساده در مرکز یک مکان نصب می شدند. در نتیجه باید شیب تمام مناطق آن به سمت مرکز می بود که این شیب بندی عملا کار دشواری تلقی می شد. اما با نصب یک کفشور خطی استیل در کلین روم می توان این مشکل را برطرف نمود و آب به راحتی از کف بدون ایجاد شیب زیاد و فقط با یک شیب ملایم، آب در کف تخلیه می شود.

تصویری از کفشور استیل اتاق تمیز

کفشور استیل سرامیکی

مزایای کفشور استیل کلین روم

هر مدل کفشور با توجه به محیط و مکان دارای مزایا و کاربردهایی است. کفشور استیا در کلین روم هم با توجه به اندازه و جنس آن دارای مزایاسس است که به آن اشاره می کنیم.

  1. ابعاد بزرگ برای تخلیه آب بیشتر در زمان کمتر
  2. جنس ضد زنگ و مقاوم آن
  3. ظاهر زیبا و شکیل کفشور استیل

قیمت کفشور استیل اتاق تمیز

تعیین قیمت در کفشور استیل کلین روم به عوامل گوناگونی بستگی دارد. از این عوامل می توان به گزینه های زیر اشاره کرد که در ایجاد قیمت و هزینه موثر هستند. به طور کلی قیمت هزینه در کفشور استیل اتاق تمیز مناسب است.

  • نوع کفشور استیل کلین روم
  • ابعاد کفشور استیلکلین روم
  • کیفیت کفشور استیل اتاق تمیز
کفشور کلین روم

کفشور اتاق تمیز

حرف آخر

در پایان می توان گفت که با توجه به حساسیت و تمیزی اتاق تمیز، تمیزی سطوح باید ارزش و اهمیت بیشتری در پاکیزگی قرار داشته باشد. کفشورها با توجه به مزایای کفشور استیل کلین روم که دارند بسته به نیاز محل و مکان در اندازه ها و کیفیت های گوناگون تهیه می شود. این تفاوت در ابعاد و کیفیت و جنس با توجه به نیاز مشتری است. هنگام انتخاب یک کفشور مناسب علاوه بر ظاهر و زیبایی آن به دوام و کیفیت آن هم باید توجه شود تا کارایی لازم و درست را در اتاق تمیز داشته باشد.

سوالات متداول درباره کفشور استیل اتاق تمیز

1در اتاق تمیز بهتر است از چه نوع کفشوری استفاده کنیم؟
کفشور استیل هم از نظر زیبایی و ظاهری و هم جنس و کیفیت آن مناسب طراحی و نصب در اتاق تمیز است. جنس آن از فولاد ضد زنگ است و عمر مصرف و کیفیت بالایی دارد.
2پرکاربردترین کفشور کدام نوع است؟
کفشور استیل خطی از پرکاربردترین هاست که در اغلب جاها و همچنین اتاق تمیز استفاده می شود. این نوع به صورت ویژه استفاده می شود. دارای ابعاد مختلف در کاربردهای گوناگون است. کفشورهای خطی به دلیل ابعاد بزرگتر بیشتر قابل استفاده هستند.
3تفاوت کفشور خطی با کفشور ساده در چیست؟
تفاوت عمده کفشور خطی با ساده یا همان نقطه ای در ابعاد و نحوه جمع آوری آب است. کفشور خطی حجم بیشتری از آب را در زمانی کمتر تخلیه می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلین روم